English

اتحادیه اروپا به همکاری فضایی با روسیه ادامه می دهد

سازمان فضایی اتحادیه اروپا در بیانیه ای جدید اعلام کرد در حال حاضر همکاری های خود با روسیه در حوزه فعالیت های فضایی از جمله ایستگاه فضایی بین المللی و ماموریت به مریخ را ادامه می دهد.

اتحادیه اروپا به همکاری فضایی با روسیه ادامه می دهد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ایندپندنت، سازمان فضایی اروپا آماده تصمیم گیری درباره همکاری با روسیه در پروژه های فضایی است.

به گفته جوزف آشباکر مدیر کل سازمان فضایی اروپا، این سازمان همچنان به پشتیبانی از ماموریت های مشترک با روسیه ادامه می دهد. ماموریت های مشترک مذکور شامل فعالیت در ایستگاه فضایی بین المللی و همچنین عملیات اکتشاف مریخ است.

البته او با اشاره به افزایش خشونت ها در اوکراین اعلام کرد در صورتیکه اوضاع وخیم تر شود، پشتیبانی های مذکور پایان می یابند. آشباکر در بیانیه ای نوشت: من از افزایش خشونت ها و وخیم تر شدن اوضاع در اوکراین ناراحت و نگران هستم. ما همراه کشورهای عضو سازمان فضایی اتحادیه اروپا، در صورت لزوم تصمیماتی می گیریم. اما در حال حاضر از ماموریت ها و همکاران مان تا اطلاع ثانوی پشتیبانی می کند.

یکی از این فعالیت های مشترک مریخ نورد ExoMars است که طبق برنامه ریزی در سپتامبر سال جاری میلادی به فضا به مریخ پرتاب می شود.

این در حالی است که هرچند آمریکا تحریم هایی علیه روسیه وضع کرده، اما ناسا نیز اعلام کرد به همکاری با این کشور در ایستگاه فضایی بین المللی و همچنین عملیات های روی زمین ادامه می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه