English

درخواست هند از شهروندان مقیم اوکراین

سفارت هند در کی‌یف امروز (یکشنبه) با اشاره به "تنش‌ها و عدم قطعیت" در رابطه با وضعیت کنونی اوکراین، از شهروندانش در این کشور خواست تا موقتا اوکراین را ترک کنند.

درخواست هند از شهروندان مقیم اوکراین

به گزارش خبرگزاری موج، سفارت هند در کی‌یف امروز (یکشنبه) با اشاره به "تنش‌ها و عدم قطعیت" در رابطه با وضعیت کنونی اوکراین، از شهروندانش در این کشور خواست تا موقتا اوکراین را ترک کنند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این سفارت در بیانیه‌ای متذکر شده است: با توجه به سطح بالای تنش‌ها و عدم قطعیت درخصوص وضعیت اوکراین، به تمام اتباع هندی که اقامت آن‌ها در اوکراین ضروری تلقی نمی‌شود و تمامی دانشجویان هندی در این کشور (اوکراین) توصیه می‌شود تا موقتا اوکراین را ترک کنند.

این سفارتخانه همچنین از اتباع هند خواست تا از تمامی پروازهای تجاری و خصوصی موجود برای خروج از اوکراین استفاده کنند.

این دومین درخواست سفارت هند در این زمینه است. پیش از این، دهلی نو از "زبان ملایم تری" استفاده و به شهروندان خود در اوکراین توصیه کرده بود تا به طور موقت از اوکراین خارج شوند.

رسانه‌ها و مقامات غربی و همچنین کی‌یف دائما ادعا می‌کنند که روسیه قصد یک "حمله احتمالی" را به اوکراین دارد، اما این در حالی‌ست که روسیه بارها این ادعاها را "بی‌اساس" خوانده و می‌گوید که چنین برنامه‌ای وجود ندارد و بارها اعلام کرده کاخ سفید دچار "جنون" شده است.

در اواخر سال ۲۰۲۱، از آنجایی که ناتو از خاک اوکراین برای اهداف نظامی خود استفاده می‌کرد، مسکو از آمریکا و ناتو خواست تا اسنادی را جهت تضمین‌های امنیتی روسیه امضا کنند و از این ائتلاف (ناتو) خواست تا گسترش خود را به سمت شرق متوقف کند. این درخواست‌ها موجب شد تا بارها گفت‌وگو میان سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا انجام شود، اما با این حال هنوز هیچ توافقی اعلام نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه