English

مایک پنس:

دونالد ترامپ به اشتباه تصور می‌کند که باید در انتخابات ۲۰۲۰ پیروز می‌شد

معاون رییس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ به اشتباه تصور می‌کرد که او می‌توانست نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ را به نفع خودش تغییر دهد.

دونالد ترامپ به اشتباه تصور می‌کند که باید در انتخابات ۲۰۲۰ پیروز می‌شد

به گزارش خبرگزاری موج، پس از شکست در انتخابات ۲۰۲۰، دونالد ترامپ، مایک پنس را تحت فشار قرار داد تا نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری در کنگره آمریکا را رد کند.

به گفته خبرگزاری رویترز، مایک پنس که به مدت چهار سال معاون اول رییس جمهور سابق آمریکا بود پیشتر به چهره‌ای وفادار به ترامپ شهرت داشت. در روز‌های اخیر دونالد ترامپ در بیانیه‌ای ضمن انتقاد شدید از رویکرد مایک پنس گفت: او می‌توانست نتیجه انتخابات را به نفع من تغییر دهد، ولی این کار را نکرد.

پنس هم در یک سخنرانی در فلوریدای آمریکا در واکنش به این سخنان رییس جمهور سابق آمریکا گفت: ترامپ اشتباه می‌کند. من حق نداشتم انتخابات را لغو و یا خدشه‌ای در نتیجه آن وارد کنم.

پنس ادامه داد: ریاست جمهوری متعلق به مردم آمریکاست. باید صادقانه بگویم هیچ ایده‌ای غیرآمریکایی‌تر از این وجود ندارد که هر فردی می‌تواند رییس جمهور آمریکا را انتخاب کند.

این اظهارات شدیدترین واکنش پنس به رفتار‌های ترامپ در سال‌های اخیر محسوب می شود.  پنس همچنین تاکید کرد: من هم از انتخابات ۲۰۲۰ ناامید شدم. ولی اگر ما نتوانیم قانون اساسیمان را بپذیریم و به آن احترام بگذاریم کشورمان را از دست خواهیم داد.

دونالد ترامپ بعد از این سخنان بلافاصله واکنش نشان داد و گفت: من خیلی حرف درستی زدم. این انتخابات تقلبی بود و پنس باید آن را برای بررسی‌های بیشتر به مراجع قانونی ارجاع می‌داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه