English

مشاور دونالد ترامپ به دلیل اهانت به کنگره متهم شناخته شد

وزارت دادگستری آمریکا بامداد شنبه مشاور ارشد رئیس جمهور سابق آمریکا را به دلیل اهانت به کنگره آمریکا متهم شناخت.

مشاور دونالد ترامپ به دلیل اهانت به کنگره متهم شناخته شد

به گزارش خبرگزاری موج، «استیو بنن» مشاور ارشد « دونالد ترامپ » رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اهانت به کنگره آمریکا متهم شناخته شد.

وزارت دادگستری آمریکا بامداد شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که استیو بنن پس از نادیده گرفتن احضاریه توسط کمیته تحقیق کنگره درباره حادثه حمله 6 ژانویه سال گذشته به کنگره، توسط هیئت منصفه فدرال به دلیل اهانت به کنگره مجرم شناخته شد.

بر اساس بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، بنن 67 ساله با دو اتهام اهانت به کنگره مواجه است. نخست خودداری از حضور در کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا برای تحقیق درباره حمله 6 ژانویه سال گذشته و دیگری ممانعت از ارائه مدارک به کمیته مذکور می‌باشد.

استیو بانن، استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید به دستور ترامپ احضاریه مجلس نمایندگان آمریکا را نادیده گرفته بود و مجلس نمایندگان در رای گیری ماه پیش تصمیم به ارجاع پرونده وی به وزارت دادگستری گرفت.

ششم ژانویه (۱۷ دی سال گذشته) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه