English

دبیرکل سازمان ملل:

حزب‌الله لبنان باید یک حزب سیاسی باشد

دبیرکل سازمان ملل از حزب‌الله لبنان خواست که مثل دیگر احزاب سیاسی در این کشور تنها یک "حزب سیاسی" باشد.

حزب‌الله لبنان باید یک حزب سیاسی باشد

به گزارش خبرگزاری موج، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت: من از حزب‌الله لبنان می‌خواهم که مثل دیگر احزاب سیاسی یک حزب سیاسی باشد. تنها راه برای تحقق این مسئله با تقویت نهادهای لبنان ممکن است. زمانی که شما یک فیل در یک اتاق داشته باشید بهترین کار این است که اتاق را بزرگتر کنید تا آن فیل تبدیل به یک مشکل نشود!

وی از رهبران لبنان خواست برای انجام اصلاحات ضروری متحد شوند. گوترش همچنین خواهان توقف مداخله‌های خارجی در عرصه سیاسی لبنان شد.

گوترش گفت که به تعهدات واضحی از سوی میشل عون، رئیس جمهور لبنان، نبیه بری، رئیس پارلمان و نجیب میقاتی، نخست وزیر درباره برگزاری انتخابات پارلمانی آزاد و منصفانه در اوایل مه دست یافته است.

وی گفت: ما از ارتش لبنان با منابع اندکمان حمایت می‌کنیم و نیاز به حمایت بیشتر جامعه بین‌المللی از ارتش لبنان داریم. همچنین باید مشکلات مربوط به خط آبی (ترسیم خط مرزهای جنوبی لبنان با اسرائیل) حل شود.

گوترش گفت که نباید به گروه‌های تندرو چه شیعه و چه سنی اجازه داد که جایگزین دولت شوند.

وی هم‌چنین از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواست که به بهبود لبنان کمک کنند.

گوترش گفت: من احساسات بسیار خوبی به لبنان دارم و به شدت مردم لبنان را می‌ستایم. برای من ناراحت کننده است که مردم لبنان را در این وضعیت ببینم. لبنان به اصلاحات عمیق نیاز دارد. همچنین نیاز است که رهبران لبنانی این را درک کنند که در لحظه کنونی، کشور و مردمشان را باید بر هر مسئله دیگری ترجیح بدهند و لبنان باید کشوری بدون فساد باشد.

دبیرکل سازمان ملل در همین حال تاکید کرد که مردم لبنان باید به طور کامل در انتخاب چگونگی پیشرفت کشورشان مشارکت داشته باشند.

دبیرکل سازمان ملل امروز در توئیتی بیان کرد، در حالی که لبنان دنبال غلبه بر چالش‌های متعدد است، فرصت برای جوانان و جامعه مدنی لبنان برای ایفای نقش کامل خود فراهم شود.

وی در ادامه، بر حق مشارکت مردم لبنان در روند پیشرفت کشورشان تاکید کرد.

گوترش اخیرا در سفری سه روزه به لبنان با میشل عون، رئیس جمهور، نجیب میقاتی، نخست وزیر و نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفتگو داشت.

وی تاکید کرد که هدف از سفرش به لبنان بحث در مورد اینکه چگونه سازمان ملل می‌تواند بهترین حمایت را از مردم لبنان برای غلبه بر بحران‌هایشان فراهم کند، بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی