English

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

معتقدیم بازگشت متقابل به برجام امکان‌پذیر است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سفر هیأت این کشور به وین در آخر هفته، گفت مذاکرات باید با بازگشت ایران به وین با حسن نیت و برای پیگیری از جایی که دور ششم مذاکرات متوقف شد، از سر گرفته شود.

معتقدیم بازگشت متقابل به برجام امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری موج، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه مدعی شد واشنگتن قصد دارد هرچه سریعتر این موضوع را بفهمد که آیا تهران با حسن‌نیت به مذاکرات وین بازمی‌گردد یا خیر.

پرایس طی نشست خبری در این وزارتخانه، گفت هیأت آمریکایی به سرپرستی «رابرت مالی» نماینده ویژه ریاست‌جمهوری آمریکا در امور ایران، در آخر هفته (شنبه و یکشنبه) به دیگر طرف‌های مذاکرات وین می‌پیوندد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی اظهار داشت که اولویت آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات وین قبل از دور هفتم، نه زمان و سرعت پیگیری آن، بلکه کیفیت ادامه دادن گفت‌وگوها بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا توضیح داد: «هنوز هم ادعای ما این است که مذاکرات باید با بازگشت ایران به وین در حالت آماده برای مذاکره با حسن نیت، آماده برای پیگیری از جایی که دور ششم مذاکرات متوقف شد، از سر گرفته شود تا پیشرفت‌های قابل توجهی که در برخی زمینه‌ها در شش دور قبل حاصل شد، افزایش دهیم».

بر اساس این گزارش، پرایس تصریح کرد: «مطمئناً امیدواریم که ایران توانایی و تمایل آن را داشته باشد که به انجام گفت‌وگو از آن منظر باشد، تا این پیشنهاد را آزمایش کند که آیا واقعاً می‌توانیم به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام دست یابیم یا خیر».

وی با اجتناب از ارائه پاسخ مستقیم به سوالی درباره اینکه آیا این مذاکرات آخرین فرصت ایران است، گفت:‌ «ما همچنان معتقدیم که بازگشت متقابل به پایبندی به برجام امکان‌پذیر است. به همین دلیل است که برای تکرار بعدی مذاکرات، ادامه دور هفتم در وین، برمی‌گردیم».

پیش از این رابرت مالی طی توئیت‌هایی با اشاره به تماس تلفنی خود با مقام‌های روسیه، چین و شورای همکاری خلیج فارس، گفت به همکاری برای دستیابی به اهداف خود بر مبنای پیشرفت‌های حاصل‌شده در شش دور اول مذاکرات وین ادامه می‌دهند.

دقایقی بعد، «جورپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز خبر داد که که در تماس تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران، بر لزوم حرکت سریعتر در مذاکرات وین تاکید کرده است.

دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران، هفته گذشته در وین برگزار و ایران دو سند را به طرف مقابل در حوزه رفع تحریم‌ها و موضوع هسته‌ای ارائه داد و بنا بر درخواست طرف‌های اروپایی برای مشورت با پایتخت‌هایشان درباره این دو سند مقرر شد تنفسی در گفت‌وگوها صورت بگیرد و دوباره این هفته از سر گرفته شود که براساس توافق باقری و مورا روز پنجشنبه این گفت‌وگوها در شهر وین مجدد از سر گرفته خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه