English

جنیفر ساکی:

تمرکز اصلی آمریکا بر مسئله پایبندی کامل به برجام است

سخنگوی کاخ سفید در کنفرانسی خبری گفت: تمرکز ما هنوز هم بر بازگشت دوجانبه به پایبندی کامل به برجام است. این، بهترین گزینه در دسترس ماست.

تمرکز اصلی آمریکا بر مسئله پایبندی کامل به برجام است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانسی خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره تمرکز اصلی آمریکا در مذاکرات با ایران در وین، پایتخت اتریش، گفت تمرکز اصلی آمریکا بر مسئله پایبندی کامل به برجام است.

در این کنفرانس خبری، خبرنگاری از جنیفر ساکی پرسید: درباره گفتگو‌های وین، برخی مقامات اتحادیه اروپا گفته اند گفتگو‌ها مثبت بوده است. آیا آمریکا معتقد است ایران در این گفتگو‌های غیرمستقیم، جدی است؟

جنیفر ساکی در پاسخ به این سوال گفت: این که ما این ارزیابی را داشته باشیم دشوار است؛ لذا من قصد ندارم این کار را اینجا انجام دهم. همانطور که می‌دانید ایده‌های زیادی وجود دارد و گزارش‌های زیادی درباره مذاکرات مخابره می‌شود. ما قصد نداریم در برابر انظار عمومی مذاکره کنیم. “

این مقام آمریکایی در ادامه گفت: ”تمرکز ما هنوز هم بر بازگشت دوجانبه به پایبندی کامل به برجام است. این، بهترین گزینه در دسترس ماست. ما به یک مسیر دیپلماتیک متعهد هستیم و این چیزی است که راب مالی (نماینده ویژه آمریکا در امور ایران) و سایر افراد در حال تلاش در مسیر آن هستند. ولی ما نمی‌توانیم از مرحله‌ای که روند امور در شرایط کنونی قرار دارد جلوتر برویم.

پیشتر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای گفته بود: در حالی که مذاکرات بین‌المللی بر سر برنامه هسته‌ای ایران در وین و تلاش برای نجات توافقنامه ۲۰۱۵ از سر گرفته شده است، توافق اولیه همچنان ممکن، اما زمان باقی مانده کم است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه مذاکرات دور هفتم بر اساس شش دور مذاکرات قبلی به پیش می‌رود، گفت: در صورت وجود اراده سیاسی، رسیدن به توافق «همیشه ممکن» است.

بیشتر بخوانید:

احتمال حصول توافق هنوز هم وجود دارد/ غنی سازی ۹۰ درصدی در ایران تأیید نمی‌شود

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه