English

وزیر خارجه انگلیس به عربستان و قطر می‌رود

لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس به عربستان سعودی و قطر سفر خواهد کرد.

وزیر خارجه انگلیس به عربستان و قطر می‌رود

به گزارش خبرگزاری موج، لیز تراس وزیر خارجه انگلیس درخصوص پیشبرد توافق تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس و تحکیم روابط دیپلماتیک، به عربستان سعودی و قطر سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که لیز تراس، وزیر تجارت سابق انگلیس، در این سفر با همتای سعودی خود فیصل بن فرحان آل سعود و تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر دیدار خواهد کرد.

اوایل ماه جاری، انگلیس اولین گام‌ها را برای آغاز مذاکرات تجاری شورای همکاری خلیج فارس که شامل عربستان سعودی و قطر است، برداشت.

وزیر خارجه جدید انگلیس تلاش کرده است تا جاه طلبی‌های اقتصادی و تجاری انگلیس را با دستور کار دیپلماتیک، امنیتی و دفاعی انگلیس بیشتر هماهنگ کند و به نوعی به دنبال افزایش نفوذ جهانی انگلیس در پی خروج این کشور از اتحادیه اروپا است.

لیز تراس اظهار کرد که قصد دارد روابط تجاری بیشتری با حوزه خلیج فارس داشته باشد و برای آنها داشتن همکاری درخصوص مسائلی همچون اشتراک اطلاعات، توسعه، امنیتی و دفاعی حائز اهمیت است.

وی همچنین پیرامون مسئله همکاری افغانستان با قطر که از زمان تصاحب قدرت افغانستان توسط طالبان میزبان گفت‌وگوهای مقامات غربی و طالبان بوده است، صحبت خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه