English

طالبان مدعی تخریب مخفیگاه داعش در ولایت پروان شد

در حالی که برخی منابع از درگیری و کشته شدن چند عضو طالبان در پروان خبر دادند، سخنگوی این گروه مدعی شد که روز گذشته اعضای این گروه بر مخفیگاه داعش در پروان حمله کردند.

طالبان مدعی تخریب مخفیگاه داعش در ولایت پروان شد

به گزارش خبرگزاری موج، گروه طالبان مدعی شد که در جریان حمله بر مخفیگاه گروه داعش در شهر چاریکار ولایت پروان، شماری از اعضای این گروه را کشته و برخی دیگری از آنان را بازداشت کرده است.

«بلال کریمی»، سخنگوی طالبان به آسوشیتدپرس گفت که این حمله روز گذشته انجام شد، اما جزییات بیشتری ارایه نکرد.

کریمی افزود که این حمله به دنبال بازداشت دو عضو داعش در ارتباط با بمب‌گذاری کنار جاده صورت گرفت؛ انفجاری که در آن یک خودرو گروه طالبان هدف قرار گرفت و در آن چهار عضو طالبان زخمی شدند.

معاون سخنگوی طالبان گفت که اعترافات بازداشت شدگان منتج به اجرای حمله به مخفیگاه این گروه شد.

پیشتر برخی منابع رسانه‌ای اعلام کرده بودند که در انفجاری در مسیر خودروی طالبان در شهر چاریکار مرکز ولایت پروان چند عضو این گروه کشته شدند، موضوعی که طالبان آن را تکذیب کرده و گفته تنها چند نفر در این حادثه زخمی شدند.

تاکنون گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

این در حالی است که پیش از این دو بار دیگر جنگجویان گروه طالبان در ولایت ننگرهار مورد حمله گروه داعش قرار گرفتند؛ انفجاراتی که سبب تلفات به اعضای طالبان و غیرنظامیان شد.

پس از آن که گروه طالبان در اواسط ماه آگوست کنترل افغانستان را به دست گرفت، گروه داعش حملات خود را در افغانستان افزایش داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه