English

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد:

خروج صدها تن از شهروندان و افراد مقیم آمریکا از افغانستان

بیش از صدها شهروند آمریکایی و افراد دارای اقامت دائم این کشور در یک پرواز چارتر از افغانستان عازم ابوظبی شده و انتظار می رود که روز پنج شنبه ابوظبی را به مقصد ایالات متحده ترک کنند.

خروج صدها تن از شهروندان و افراد مقیم آمریکا از افغانستان

به گزارش خبرگزاری موج، مقامات آمریکا روز چهارشنبه اعلام کردند که در تلاش برای تأیید صحت و سقم فهرست مسافرانی هستند که با یک پرواز چارتر به مقصد ایالات متحده از خاک افغانستان خارج شده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: «کارمندان سفارت آمریکا در امارات متحده عربی ۲۴ ساعت شبانه روز در حال فعالیت برای تأیید درستی اظهارنامه این مسافران هستند و برای این کار با سازمان گمرک و حفاظت مرزی آمریکا برای اطمینان یافتن از رصد دقیق مسافران پیش از صدور مجوز پرواز آنان به آمریکا همکاری می‌کنند».

به گفته این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، این مسافران احتمالاً صبح پنج شنبه به سفر خود به سمت ایالات متحده ادامه خواهند داد.

گفتنی است که سازمان گمرک و حفاظت مرزی وابسته به وزارت امنیت داخلی آمریکا از فرود هواپیمای چارتر حامل این افراد در خاک ایالات متحده خودداری کرد و در نتیجه این هواپیما در فرودگاه ابوظبی بر زمین نشست.

بنا به گفته مقامات آگاه، وزارت امنیت داخلی آمریکا به مقامات فرودگاه ابوظبی در امارات اطلاع داده بود که یکی از این مسافران این پرواز «فردی مسأله دار است». اما هنوز مشخص نیست که آیا این دلیل اصلی خودداری مقامات آمریکا از دادن اجازه فرود به این هواپیما بوده است یا خیر.

هنوز وزارت امنیت داخلی آمریکا در این باره اظهارنظری نکرده است.

هواپیمای چارتر فوق متعلق به ناوگان هوایی شرکت کام ایر، یک شرکت هواپیمایی خصوصی در افغانستان است که گروه ۱۱۷ نفره این مسافران، شامل ۵۹ کودک را به فرودگاه ابوظبی منتقل کرده است.

۲۸ شهروند آمریکایی، ۸۳ فرد دارای اقامت دائم و قانونی آمریکا- از جمله دارندگان گرین کارت- و شش نفر با روادید ویژه مهاجرتی آمریکا برای اتباع افغان از جمله مسافران این پرواز هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه