English

ترامپ به دنبال انتقام از رهبر جمهوری‌خواهان سنا

روزنامه «وال استریت ژورنال» از تشدید تحرکات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای کنار زدن «میچ مک کانل» از جایگاه رهبری سناتورهای جمهوری‌خواه کنگره این کشور خبر داد.

ترامپ به دنبال انتقام از رهبر جمهوری‌خواهان سنا

به گزارش خبرگزاری موج، در شرایطی که نظرسنجی‌ها از محبوبیت بالای دونالد ترامپ در میان رای‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه حکایت دارد، طبق گزارش یک رسانه آمریکایی او در تدارک برای انتقام‌جویی از رهبر سناتورهای جمهوری‌خواه است.

روزنامه «وال استریت ژورنال» از تشدید تحرکات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای کنار زدن « میچ مک کانل » از جایگاه رهبری سناتورهای جمهوری‌خواه کنگره این کشور خبر داد.

طبق این گزارش، تنش و اختلاف نظر بین دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا و میچ مک کانل رهبر اقلیت جمهوری‌خواه سنای این کشور که دو عضو ارشد این حزب هستند، همچنان رو به افزایش است.

بنا بر روایت وال استریت ژورنال، دونالد ترامپ میچ مک کانل سناتور ایالت کنتاکی را برای حزب جمهوری‌خواه، یک فرد «بسیار بد» می‌داند و در حال مشورت و رایزنی با سناتورها و متحدانش علیه این سناتور ارشد جمهوری‌خواه است.

 این روزنامه جمهوری‌خواه خبر داد، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حال سنجدین این امکان است که ببیند آیا حمایت کافی دیگر سناتورهای جمهوری‌خواه و حامیان ارشدش را برای «برکنار» کردن مک کانل از جایگاه رهبری سناتورهای این حزب بدست می‌آورد.

میچ مک کانل از سال ۱۹۸۵ منصب سناتور ایالت کنتاکی در مجلس سنای آمریکا را برعهده دارد و طی سال‌های اخیر رهبر سناتورهای جمهوری‌خواه (نفر اول سناتورهای این حزب) است.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، اگرچه ترامپ حمایت خود از فردی در درون حزب جمهوری‌خواه برای به چالش کشیدن کرسی سناتوری کنتاکی را اعلام نکرده اما او بارها بر لزوم کنار زدن او از جایگاه رهبری سناتورهای جمهوری‌خواه تاکید کرده است.

این روزنامه البته به نقل از برخی قانونگذاران و مشاوران کنگره آمریکا خبر داد، تاکنون سناتورهای جمهوری‌خواه از مواضع ترامپ علیه مک کانل حمایت چندانی نکرده‌اند و حتی «تامی توبرویل» سناتور آلاسکا و یکی از متحدان نزدیک ترامپ هم در این باره گفت: «نه من قرار نیست وارد این درگیری (بین ترامپ و مک کانل) شوم».

«جان کندی» سناتور جمهوری‌خواه ایالت لوئیزیانا هم به وال استریت ژورنال گفت که به نظر او «از نظر آماری امکان تحقق چنین موضوعی (برکنار کردن میچ مک کانل از جایگاه رهبری سناتورهای جمهوری‌خواه) نیست».

گزارش‌ها درباره تحرکات پشت پرده دونالد ترامپ علیه میچ مک کانل در حالی مطرح شده که رئیس‌جمهور سابق آمریکا بارها به او بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و به ویژه بعد از حمله طرفداران ترامپ به کنگره تاخته است.

میچ مک کانل بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در آمریکا، به جو بایدن پیروزی در انتخابات را تبریک گفت و از ادعاهای ترامپ درباره تقلب گسترده در انتخابات حمایت نکرد.

دعواها و تنش ترامپ و مک کانل بعد از حمله مرگبار طرفداران رئیس‌جمهور سابق آمریکا به جلسه کنگره این کشور شدت گرفت چرا که رهبر وقت اکثریت جمهوری‌خواهان سنای این کشور در یک سخنرانی در صحن سنا ترامپ را به دلیل تهییج هوادارنش و دمیدن بر آتش ادعای تقلب در انتخابات مقصر خواند (جزئیات بیشتر).

میچ مک کانل به رغم انتقاد از دونالد ترامپ درباره وقایع بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و حمله حامیان او به جلسه کنگره آمریکا برای تایید شمارش آرای این انتخابات، این سناتور ارشد در رای گیری برای استیضاح ترامپ به دلیل تحریک طرفدارانش برای حمله به کنگره، رای منفی داد و ترامپ را تبرئه کرد.

در نتیجه خشونت‌های ناشی از حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ (هفدهم دی ماه ۱۳۹۹) حامیان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا به کنگره این کشور، پنج نفر کشته و صدها نفر شامل حداقل ۱۳۸ نیروی پلیس و امنیتی زخمی شدند.

به رغم شکست دونالد ترامپ از جو بایدن، نظرسنجی‌های سراسری در آمریکا از محبوبیت بالای او در میان رای دهندگان حزب جمهوری‌خواه حکایت دارد و برخی سناتورهای این حزب وجود ترامپ را برای بازپس گیری کاخ سفید و اکثریت کرسی‌های کنگره واجب و حیاتی خوانده‌‍‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه