English

تظاهرات مخالفان واکسن کرونا در آمریکا

صدها نیویورکی در اعتراض به دستورالعمل‌های دولت آمریکا برای واکسن کرونا وارد خیابان‌های این شهر شدند.

تظاهرات مخالفان واکسن کرونا در آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج، صدها نفر از شهروندان نیویورک ، روز شنبه در خیابان‌های این شهر علیه سیاست‌های اعمالی درخصوص واکسن کرونا تظاهرات کردند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این معترضان با تجمع در میدان «تایمز» نیویورک، فریاد «لعنت به جو بایدن» سر داده و سیاست‌های دولت او را به هیتلر تشبیه کردند.

تصاویر منتشر شده از این تظاهرات نشان می‌دهد که شرکت‌کنندگان بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرچم‌های «نه به واکسن» را در دست گرفته‌اند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراضی لغو اجباری شدن واکسن کرونا برای کارمندان دولت و در دست داشتن تأییدیه دریافت واکسن برای ورود به مکان‌های عمومی از جمله رستوران‌ها، باشگاه‌های ورزشی و سالن‌های سینما و تئاتر را خواستار شدند.

این دستورالعمل‌ها در حالی از سوی «بیل دی‌بلاسیو» شهردار نیویورک صادر شده است که تاکنون بیش از سی درصد نیویورکی‌ها حتی یک دوز واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند.

«آنتونی فائوچی» ویروس‌شناس برجسته آمریکایی و مشاور پزشکی کاخ سفید اخیراً در مصاحبه با وبگاه خبری «آکسیوس» گفته است نرخ ابتلا به کرونا در میان آمریکایی‌ها ده برابر رقم لازم برای پایان دادن به همه‌گیری ویروس کرونا است. او گفت که این روند تا زمان واکسیناسیون تعداد بیشتری از افراد ادامه خواهد یافت.

روز گذشته (شنبه) «نیویورک تایمز» گزارش داد، گرچه موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا و بستری شدن در بیمارستان‌های ایالات متحده علائمی از کاهش دارد، این موارد همچنان در مقایسه با اوایل تابستان بسیار زیادتر است و در عین حال، شمار مرگ‌ومیرهای جدید روند افزایشی دارد.

بر اساس پایگاه داده روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، در حالی که نوع دلتا در جوامع غیرواکسینه جولان می‌دهد، گزارش مرگ و میر جدید در آمریکا به طور متوسط ​​به بیش از ۱۹۰۰ نفر در روز رسیده که تقریباً ۳۰ درصد در دو هفته گذشته افزایش یافته است.

طبق این گزارش، تاکنون تقریباً از هر ۵۰۰ آمریکایی یک نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده است.

بر اساس نتایج نظرسنجی هفته گذشته خبرگزاری رویترز و موسسه «ایپسوس»،  میزان رضایت آمریکایی‌ها از اقدامات دولت بایدن برای مقابله با ویروس کرونا برای اولین بار به زیر ۵۰ درصد رسیده است و ۴۶ درصد نیز از نحوه پاسخ به شیوع ویروس کرونا در آمریکا ناراضی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه