English

وزیر خارجه چین خبر داد؛

کمک ۳۱ میلیون دلاری پکن به افغانستان

وزیر خارجه چین طی سخنانی از تصمیم پکن برای کمک ۳۱ میلیون دلاری به دولت جدید افغانستان و همچنین اهدای سه میلیون دوز واکسن کرونا به این کشور خبر داد.

کمک ۳۱ میلیون دلاری پکن به افغانستان

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر خارجه چین طی سخنانی از تصمیم پکن برای کمک ۳۱ میلیون دلاری به افغانستان و همچنین اهدای سه میلیون دوز واکسن کرونا به این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، « وانگ ئی » با صدور بیانیه‌ای در جریان برگزاری نشست مشترک خود با وزرای خارجه ایران، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان، از تصمیم کشورش برای کمک اضطراری به مردم افغانستان که شامل اقلامی چون واکسن کرونا ، البسه زمستانی، غلات و دارو می‌شود خبر داد.

این در حالی است که طالبان طی روزهای اخیر صراحتاً اعلام کرده که پکن، شریک اصلی تجاری دولت برآمده از طالبان در روند بازسازی افغانستان خواهد بود.

وانگ ئی در جریان بیانیه خود با اعلام اینکه افغانستان بر سر چندراهی سختی قرار گرفته، نسبت به مواجهه مردم این کشور با آنچه وی فاجعه انسانی به ویژه در زمینه شیوع کرونا در افغانستان خواند، ابراز نگرانی کرد.

وزیر خارجه چین همچنین بدون نام بردن از کشور خاصی، گفت که برخی نیروهای بین‌المللی با استفاده از ابزارهای سیاسی، اقتصادی و مالی در دست خود به دنبال ایجاد یک وضعیت دشوار و وحشتناک در افغانستان هستند.

وی همچنین تاکید کرد که چین می‌تواند در زمینه باز نگه داشتن مرزهای افغانستان به روی اقلام اولیه مورد نیاز، همچنین مدیریت پناهجویان و همچنین مبارزه با تروریسم به این کشور کمک کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه