English

وزیر خارجه چین با همتای افغان خود در کابل دیدار کرد

سرویس بین الملل- وزیر امور خارجه چین ساعاتی پیش وارد کابل شد و با همتای افغان خود در مقر وزارت امور خارجه افغانستان دیدار و در باره گفت وگوهای صلح بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه چین با همتای افغان خود در کابل دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری موج، وزارت خارجه افغانستان روز شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «وانگ ئی» در این دیدار با حمایت از روند صلح در این کشور از مبارزه صادقانه افغانستان با تروریسم قدردانی کرد.

پکن به عنوان یکی از متحدان راهبردی اسلام آباد، قرار است برای بهبود روابط میان افغانستان و پاکستان، میانجیگری کند.

«آنتونیو گوتیرش» سرمنشی عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه 24 خرداد ماه در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد کابل شد و در دیدار با «عبدالله عبدالله» رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان گفت که از رئیس جمهوری چین خواسته است که برای بهبود روابط کابل – اسلام آباد میانجیگری کند.

«محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان نیز در دیدار با «محمد نواز شریف» نخست وزیر پاکستان در حاشیه نشست شانگهای در آستانه» توافق کردند که نشست چهارجانبه صلح، با حضور کشورهای چین، افغانستان، پاکستان و آمریکا از سرگرفته شود.

رئیس جمهوری چین نیز در دیدار با رئیس جمهوری افغانستان در آستانه وعده داده بود که برای بهبود روابط افغانستان و پاکستان، تلاش خواهد کرد.

در این حال منابع خبری اعلام کرده اند که احتمال دارد آمریکا با طرح راهبرد جدید در باره افغانستان فشارها بر پاکستان را افزایش دهد و همچنین شمار بیشتر نظامیان خود را برای نبرد با طالبان و آموزش نیروهای افغان به این کشور اعزام کند. 

«ملاهبت الله» رهبر گروه طالبان به مناسبت عید فطر با انتشار پیامی گفته است که نبرد این گروه با دولت ادامه خواهد یافت و تا زمانی که سربازان امریکائی و ناتو در افغانستان حضور دارند، این گروه در گفت و گوهای صلح حضور نمی یابد، اما سفر وزیر خارجه چین به افغانستان، احتمال ازسرگیری گفت و گوهای صلح را تقویت خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی