English

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد

همکاری آمریکا و طالبان علیه تروریسم یک احتمال جدی است

طبق اعلام رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد ممکن است این کشور در عملیات‌های ضد تروریسم با طالبان همکاری نماید.

همکاری آمریکا و طالبان علیه تروریسم یک احتمال جدی است

به گزارش خبرگزاری موج، عربی 21 در گزارشی نوشت: «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اولین اظهارات خود بعد از خروج کامل نظامیان آمریکا از افغانستان همکاری با طالبان در آینده را رد نکرد.

او در این خصوص گفت: ممکن است آمریکا در عملیات‌های ضد تروریسم در آینده با طالبان همکاری داشته باشد و هر اقدامی که بخواهیم علیه داعش انجام دهیم را با طالبان هماهنگ کنیم چرا که آن‌ها گروهی هستند که هفته گذشته به فرودگاه کابل حمله کرده و ۱۷۰ تن را کشتند.

میلی در این اظهارت در جواب انتقادات علیه نحوه خروج آمریکا از افغانستان مدعی شد: در جنگ باید آن کاری را انجام دهید که خطر کمتری برای عملیات و سرباز‌ها دارد و شما نمی‌توانید کاری را که دوست دارید، انجام دهید.

پیش از این هم رسانه‌ها از توافق پنهانی آمریکا و طالبان برای خروج نیرو‌ها و کارمندان این کشور از افغانستان پرده برداشته بودند.

ساعاتی پیش نیز ویکتوریا نولاند، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی با حضور در نشست خبری که در وزارت خارجه آمریکا برگزار شد به موضوع افغانستان و تسلط طالبان بر این کشور پرداخت و تاکید کرد: در صورتی که اداره افغانستان بدست طالبان با اداره آن در ۲۰ سال پیش تفاوت داشته باشد، این موضوع می‌تواند برای این گروه دارای منفعت باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه