English

طالبان:

آمریکا عامل اصلی ناامنی و جنگ در منطقه است

طالبان در واکنش به ساخت پایگاه‌های هوایی آمریکا در مرز افغانستان و پاکستان اعلام کرد نیروهای خارجی و آمریکا عامل بی‌ثباتی در منطقه بوده و همسایگان افغانستان نباید اجازه این کار را بدهند.

آمریکا عامل اصلی ناامنی و جنگ در منطقه است

به گزارش خبرگزاری موج، طالبان در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر ساخت پایگاه هوایی آمریکا در برخی کشورهای منطقه اعلام کرد ایالات متحده می‌خواهد پس از خروج از افغانستان در همسایگی افغانستان بماند تا در این کشور عملیاتی انجام دهد.

این گروه در بیانیه‌ای تاکید کرد به دلیل حساسیت موضوع، امارت اسلامی می‌خواهد موقعیت خود را از قبل روشن کند و آن را با همه به اشتراک بگذارد.

طالبان در این بیانیه افزود که آمریکا و نیروهای بیگانه در منطقه دلیل اصلی ناامنی و جنگ و فاجعه بزرگی است که همه در بیست سال گذشته شاهد آن بوده‌اند و خصوصا مردم دردمند افغانستان بیش از دیگران از آن رنج برده‌اند.

این گروه از کشورهای همسایه خواست تا به کسی اجازه این کار را ندهند.

طالبان در ادامه هشدار داد که اگر چنین اقدامی دوباره انجام شود، یک اشتباه بزرگ و ننگ آور بوده که پیام آن در تاریخ ثبت خواهد شد چراکه مردم مسلمان و مجاهد افغانستان در برابر این اقدامات شنیع و تحریک آمیز سکوت نخواهند کرد و همانند گذشته با اتکا به ایمان و مسئولیت‌های خود با آنها برخورد خواهند کرد.

این گروه بار دیگر تاکید کرد که طالبان بارها به دیگران اطمینان داده که از خاک افغانستان علیه امنیت کسی استفاده نخواهد شد و از دیگران نیز خواسته که از خاک و حریم هوایی خود علیه افغانستان استفاده نکنند و در غیر این صورت اگر چنین اقدامی انجام شود، مسئولیت همه بدبختی ها و دشواری ها بر عهده شخصی است که مرتکب چنین اشتباهاتی می‌شود.

طالبان در حالی این بیانیه را منتشر کرده که روزهای گذشته برخی رسانه‌های افغانستان گزارش دادند ایالات متحده در حال ساخت یک پایگاه نظامی در منطقه «کُرَم» است.

بر اساس اعلام این رسانه‌ها، آمریکا در حال ساخت یک پایگاه نظامی در مناطق «شالوزان» و «ترمینال» نزدیک مرز پاکستان و افغانستان در مناطق قبایلی «کُرَم» پاکستان است.

این منابع گزارش دادند ایالات متحده ساخت پایگاه نظامی در پاراچنار را آغاز کرده است.

این در حالی است که وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد هیچ پایگاه نظامی آمریکایی در خاک این کشور در حال احداث نیست.

«زاهد حافظ چودهری» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان خبرها درباره ایجاد پایگاه هوایی آمریکایی در مرز پاکستان و افغانستان را بی اساس عنوان کرد و آن را شایعه دانست.

وی در ادامه گفت: آمریکا و پاکستان چهارچوب مشخصی درباره استفاده از حریم هوایی و زمینی این کشور از سال 2001 تاکنون دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی