English

سفیر چین در واشنگتن؛

آمریکا نباید به اشتباه رقابت با چین را به جنگ سرد تشبیه کند

سفیر چین در واشنگتن می گوید دولت پکن هیچ شباهتی به شوروی سابق ندارد و آمریکا نباید با ذهنیت مبتنی بر جنگ سرد؛ با چین وارد تعامل شود.

آمریکا نباید به اشتباه رقابت با چین را به جنگ سرد تشبیه کند

به گزارش خبرگزاری موج، «کین گانگ» سفیر چین در واشنگتن، از اقدام آمریکا که رقابت با چین را با دوره جنگ سرد مقایسه می کند؛ انتقاد کرد و آن را نوعی سوء برداشت تلقی کرد.

وی در این باره افزود: سیاست خصمانه دولت قبلی واشنگتن در قبال چین، آسیبی جدی به روابط دوجانبه وارد کرد حال آنکه این رویکرد تغییری نکرده و حتی ادامه هم دارد.

در دوره دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، کاخ سفید و پنتاگون از رویکرد ادعایی مبارزه با تروریسم فاصله گرفته و روی رقابت راهبردی با چین و روسیه متمرکز شدند- دو کشوری که تهدیدی جدی علیه هژمون آمریکا در قرن ۲۱ به شمار می روند. بایدن نیز در سخنرانی که در ماه آوریل در کنگره آمریکا داشت؛ از ادامه رقابت با چین و دیگر کشورها در راستای تضمین پیروزی در قرن ۲۱ سخن گفت.

اکنون، کین گانگ می گوید که چین مانند اتحاد جماهیر شوروی سابق نیست و به همین دلیل آمریکا نباید به اشتباه، رقابت با چین را به جنگ سرد تشبیه کند.

کسری تراز تجاری آمریکا با چین، رقابت در عرصه فناوری، ماجراجویی در پهنه ایندوپاسیفیک و البته اختلاف در باب منشا کووید ۱۹، از بارزترین موارد اختلاف میان واشنگتن-پکن است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه