English

دونالد ترامپ:

آمریکا در حال نابودی است

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در گردهمایی طرفدارانش ضمن آن که انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 را از فاسد‌ترین انتخابات‌های کشورش توصیف کرد، گفت، آمریکا در حال نابودی است.

آمریکا در حال نابودی است

به گزارش خبرگزاری موج، « دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در یک گردهمایی برای طرفدارانش در ایالت آریزونا با موضوع «راهپیمایی برای محافظت از انتخابات ما» با تکرار ادعاهای پیشین خود درباره تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت: «انتخابات (ریاست‌جمهوری) ۲۰۲۰، ننگین‌ترین و فاسد‌ترین (انتخابات) بود».

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، وی ضمن آن که انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را «بی آبرویی» خواند، به طرفدارانش گفت: «کشور ما در حال نابودی است».

در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که سال گذشته میلادی برگزار شد، حدود ۱۵۸ میلیون نفر شرکت کردند و بایدن با حدود ۸۱ میلیون رأی پیروز انتخابات شد.

با این حال ترامپ بارها بدون آن که سندی ارائه دهد، مدعی تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری شده است و بیش از ۵۰ فقره شکایت در خصوص تخلف انتخاباتی در دادگاههای مختلف آمریکا مطرح کرده است که هیچ کدام از آن‌ها راه به جایی نبرده است.

ترامپ در گردهمایی آریزونا همچنین با دفاع از عملکرد دولت خود گفت که در زمان ریاست‌جمهوری‌اش، ایالات متحده از نظر انرژی مستقل بود اما هم‌اکنون چنین استقلالی ندارد.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با انتقاد از مشارکت دولت بایدن در گفت‌وگوها با اوپک و روسیه ادامه داد: «ما نفت زیادی داشتیم، نمی‌دانستیم چه غلطی با آن بکنیم».

اوایل ماه جاری میلادی، کشورهای اوپک پلاس تصمیم گرفتند توافق کاهش تولید نفت تا پایان سال ۲۰۲۲ را تمدید کنند و گرچه ایالات متحده در گفت‌وگوهای اوپک شرکت نمی‌کند اما از این مذاکرات حمایت کرد.

ترامپ همچنین با انتقال از تلاش دولت بایدن برای تأیید پروژه خط لوله گاز «نورد استریم ۲» گفت: «من با پوتین کنار می‌آمدم زیرا کار خوبی بود، من با او کنار می‌آمدم، او هم با من کنار می‌آمد اما هیچ‌کس بیشتر از من در مقابل روسیه سخت و جدی نبود. من پروژه نورد استریم را متوقف کردم، بایدن دوباره آن را تأیید کرد».

اظهارات ترامپ در حالی است که پیش از این ایالات متحده اعلام کرده بود که تصمیم ندارد شرکت آلمانی که خط لوله نورد استریم را راه اندازی می‌کند،‌ تحت تحریم قرار دهد اما در عین حال تأکید کرده بود که ساخت این خط لوله «ایده بدی» است.

از طرف دیگر، ایالات متحده و آلمان با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که از استقلال انرژی اوکراین که احتمالاً پس از تکمیل پروژه نورد استریم ۲، بودجه انتقال گاز روسیه را از دست خواهد داد، حمایت می‌کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از سخنان خود با اشاره به افزایش خشونت و جرایم در آمریکا گفت که کاهش بودجه پلیس و تضعیف نیروهای اجرایی، اوضاع را بدتر می‌کند.

وی در این خصوص گفت: «صدها نفر هر هفته در شیکاگو مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند و این شهر بدتر از هر منطقه جنگی شده است».

ترامپ همچنین تصریح کرد که نرخ جرایم به طور بی‌سابقه‌ای در نیویورک بالا است و در این باره توضیح داد: «ما در حال تبدیل به یک کشور کمونیست هستیم» و دولت فعلی آمریکا به کشورهای دیگر اجازه می‌دهد که به ایالات متحده «امر و نهی کنند».

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بار دیگر با انتقاد از عملکرد رسانه‌های جریان اصلی آمریکا گفت: «ما از سوسیالیسم فراتر رفته‌ایم. وقتی هیچ مطبوعاتی ندارید که بتوانید با آن حرف بزنید، این گونه است که یک کشور کمونیستی شکل می‌گیرد. به غیر از چند شبکه عالی، ما مطبوعاتی نداریم. ما صدایی نداریم. من فقط یک صدا دارم زیرا درجه عالی دارم».

ترامپ بار دیگر از سیاست‌های دولت خود دفاع کرد و گفت: «به یاد داشته باشید که من کسی نیستم که بخواهم دموکراسی آمریکا را تضعیف کنم. من تلاش دارم آن را نجات دهم. تلاش می‌کنم آن را نجات دهم. کشور ما توسط آن‌هایی در حال تخریب است که حق تخریب آن را دارند. آن‌هایی که به صورت غیرقانونی پیروز شدند، افرادی که نباید انتخاب می‌شدند. آن‌ها با اختلاف شکست خوردند».

ترامپ سپس ادامه داد: «جو بایدن و دموکرات‌های افراطی در حال تخریب کشورمان هستند».

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا همچنین با انتقاد از سیاست بایدن در تسهیل پذیرش پناهجویان گفت: « سیلی از پناهجویان غیرقانونی بار سنگینی بر دوش شهرهای ما گذاشته‌اند. آن‌ها بسیار زیاد هستند. بسیاری از آن‌ها نمی‌توانند انگلیسی صحبت کنند. کشور ما بضاعت پذیرش آن‌ها را ندارد، سیستم ما در حال از هم پاشیدگی است. شما توان پذیرش آن‌ها را ندارید».

در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، سیاست‌های پذیرش پناهجویان بسیاری سخت بود و حتی وی تلاش می‌کرد تا آن‌ دسته از پناهجویانی را که به صورت غیرقانونی وارد آمریکا شده بودند، از خاک این کشور بیرون کند اما با آغاز به کار بایدن، علی‌رغم آن‌که اقدام ملموسی برای جبران سیاست‌های مهاجرتی ترامپ انجام نگرفته است، اما دولت وی وعده داده است که پذیرش پناهجویان را تسهیل بخشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه