English

سخنرانی راب مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران برای جامعه ی یهودیان/ چرا آمریکا می خواهد به برجام برگردد؟

راب مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران برای جامعه ی یهودیان در پاسخ به این سوال که چرا آمریکا می خواهد به برجام برگردد؟ سخنرانی کرد.

سخنرانی راب مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران برای جامعه ی یهودیان/ چرا آمریکا می خواهد به برجام برگردد؟

به گزارش خبرگزاری موج، راب مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران برای جامعه ی یهودیان در پاسخ به این سوال که چرا آمریکا می خواهد به برجام برگردد؟ سخنرانی کرد که متن این سخنرانی به شرح زیر است:

آقایان و خانم ها 

ابتدا در پاسخ سوالِ این نشست، تیترها را می گویم ،بعد توضیح می دهم ، خوب دقت کنید.

ما می خواهیم به برجام برگردیم تا :

1➖ بتوانیم به افغانستان برگردیم ، از عراق خارج نشویم ، در سوریه بمانیم و بتوانیم از اسرائیل حفاظت کنیم.

2➖تا اقتصاد ایران را به نابودی بکشانیم.

3➖تاایران را به درون مرزهایش برگردانیم .

4➖تا طیف دوستانمان در داخل ایران را تقویت کنیم .

5➖تا به موازات رکود اقتصادی در ایران ، ناراضیان را ساپورت کنیم و حکومت اسلامی را سرنگون نمائیم. 

من این پاسخ ها را قبلاًبرای جمعیت مقدس ارسال کرده بودم اما پرسیده بودید ، چگونه وقتی شما چند صدتا تحریم مالی وبانکی ایران را در وین لغو کنید ؛ میگوئید میخواهید اقتصاد ایران را نابود کنید ؟! 

من نمی گویم شما استعداد درک برنامه ی ما را ندارید چون پیچیده نیست، بلکه ساده است ، می گویم ؛استراتژیست سیاسی نیستید و این را تا پایان نشست اثبات میکنم.

بگذارید بی مقدمه بگویم ؛ شما اگر پول ودرآمد فردی را از او بگیرید آنگاه به او آزادی بدهید ، وقتی از شما سوال کند در این کار هم آزادم ، بگویید بله ، - آزادم مشروب بنوشم ؟بگویید بله ، دیسکو می توانم بروم ؟ بله آزادی ، از همین حالا آزادم ؟بله ،تحریم نیستی ،آزادی. [آیا او میتواند دیسکو برود؟]

تمام صدها لغو تحریمی که شما به آنها اشاره کرده اید ، در واقع یکی هستند . ماتحریم نفتی ایران را لغو می کنیم وسایر لغو تحریمها ذیل همین یک مورد لغو تحریم هستند ، تحریم بیمه ی کشتی های نفتی و بانکها پیوست همین لغو تحریم نفتی هستند.

اما همین لغو تحریم نفتی ، خواست ما وعامل نابودی اقتصاد ایران است.

به محض اعلام احیای برجام وبازگشت مابه برجام قیمت نفت سقوط خواهد کرد ، ایران مایل است برای آنکه لغو تحریم نفتی را به مردمش یک پیروزی اعلام کند، صادرات خود را 1 میلیون افزایش دهد واین دقیقا" همان چیزیست که ما برای آن به اپک فشار می آوریم تا تولیدشان را 10 میلیون بشکه افزایش دهند . با خط شکنی ایران سایر اعضای اپک پلاس نیز تولید خود را افزایش می دهند و با این 10 میلیون بشکه عرضه ی مازاد نفت ، درهمان شبی که ایرانیها پیروزی را جشن می گیرند، قیمت نفت سقوط میکند،اینکار همان گرفتن سرمایه ی ایران است . حالا ایران دیگر تحریم نیست ، برای جبران کسر درامد نفتی اش چه می کند؟ کاری که ۵ سال اخیر2015 تا2021 کرد ، ناچارا" دست به صادرات فولاد وسنگ آهن می زند بازهمان چیزیست که ما انتظارش را میکشیم، صادرات فولاد ،ایران را در داخل با کمبود انواع آهن ساختمانی روبرو میکند و گرانی آن باعث میشودتمام 10میلیون خانوار ایرانی بعلت گرانی آهن وآپارتمان بیخانمان بمانند و نتیجه هم نارضایتی عمومی خواهد بود.

ایران اگر برجام نباشد و تنها یک میلیون بشکه نفت ۱۵۰ میلیون دلاری در روز بفروشد با بیش از ۱۰۰ میلیون دلار درآمد روزانه ،بی نیاز از صادرات سایر اقلام است اما وقتی نفت بی ارزش باشد برای جبران از دست رفتن این درآمد روزانه ، هرچیز را تولید میکند؛ مجبور است صادر کند واین به معنی گرانی همه چیز در ایران واعتراض و اغتشاش و نابودی است.

کدامیک از شما می تواند ادعا کند که هر روزه در بازارما، محصولات ناب باغی ایران را خرید نمی کند ، انجیر وبادام وپسته صادراتی ایران زینت میزهای شماست ، اینها را ایرانی ها خودشان نمی بینند چون در آنجا خیلی گران است وقدرت خرید ندارند.

این برجامست که شما با آن مخالفت می کنید، اگر برجام ادامه یابد ایران قدرت مالی ندارد از همپیمانش حزب الله حمایت کند ،  از همه جا به خانه برمیگردد ، وما در عراق وسوریه می مانیم و به افغانستان برمی گردیم ، چون روزی ۵ - ۶ میلیون بشکه نفت ارزان وارد می کنیم واز اسرائیل حفاظت میکنیم.

برجام شورای امنیت را دوباره زنده می کند به امریکا واروپا تثبیت اقتصادی می دهد.

ارزش دلار را بالا می برد .

 اگر بخواهیم با هم متلاشی نشویم وایران نابود شود، بایستی برجام را احیا کنیم..

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه