English

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در جهان/ بیش از ۱۹۶ میلیون و ۷۱۰ هزار مبتلا

بر اساس آمارهای رسمی بیش از ۱۹۶ میلیون و ۷۱۰ هزار نفر در سراسر جهان به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در جهان/ بیش از ۱۹۶ میلیون و ۷۱۰ هزار  مبتلا

به گزارش خبرگزاری موج، مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» ناشی از کرونا در جهان تاکنون به ۱۹۶ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۱۸۵ نفر رسیده، مرگ چهار میلیون و ۲۰۳ هزار و ۶۹۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۱۷۸ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۸۶۶ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

بر اساس آمارهای جهانی آمریکا با بیش از ۳۵.۴ میلیون مبتلا و بیش از ۶۲۸ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۱.۵ میلیون مبتلا به کرونا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۹.۷ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۵۵۳ هزار و هند با بیش از ۴۲۲ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (پنج شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

#     نام کشور     مجموع مبتلایان     مجموع قربانیان

۱     ایالات متحده     ۳۵,۴۸۷,۴۹۰     ۶۲۸,۰۹۸

۲     هند     ۳۱,۵۲۸,۱۱۴     ۴۲۲,۶۹۵

۳     برزیل     ۱۹,۷۹۷,۵۱۶     ۵۵۳,۲۷۲

۴     روسیه     ۶,۱۹۵,۲۳۲     ۱۵۶,۱۷۸

۵     فرانسه     ۶,۰۵۴,۰۴۹     ۱۱۱,۷۳۵

۶     انگلیس     ۵,۷۷۰,۹۲۸     ۱۲۹,۴۳۰

۷     ترکیه     ۵,۶۶۰,۴۶۹     ۵۱,۱۲۴

۸     آرژانتین     ۴,۸۹۱,۸۱۰     ۱۰۴,۸۲۲

۹     کلمبیا     ۴,۷۵۷,۱۳۹     ۱۱۹,۸۰۱

۱۰     اسپانیا     ۴,۳۹۵,۶۰۲     ۸۱,۳۹۶

براساس این فهرست، روسیه و فرانسه هر یک با گذشتن از مرز شش میلیون مبتلا، در حال حاضر دو رکورددار شمار مبتلایان در قاره سبز (اروپا) محسوب می شوند.

روسیه نیز با گذشتن از آمار ۱۵۶ هزار قربانی تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است.

براساس آمار فوق در حال حاضر در ۳۱ کشور، شمار مبتلایان از رقم یک میلیون عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای روسیه، فرانسه، انگلیس، ترکیه، آرژانتین، کلمبیا، اسپانیا، ایتالیا، ایران، آلمان، اندونزی، لهستان، مکزیک، آفریقای جنوبی، اوکراین، پرو، هلند، جمهوری چک، شیلی،عراق، فیلیپین، کانادا، بنگلادش، بلژیک، سوئد، رومانی، مالزی و پاکستان نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۰ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی