English

قطع برق هزاران شهروند آمریکایی در پی وقوع طوفان

طوفان شدید در ایالت میشیگان آمریکا برق بیش از ۱۲۵ هزار کاربر خانگی را قطع کرد.

قطع برق هزاران شهروند آمریکایی در پی وقوع طوفان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سی ان ان، برق هزاران شهروند در ایالت میشیگان آمریکا   بر اثر وزش طوفان شدید و گردباد قطع شد.

به گفته مقامات محلی پیش بینی می‌شود در روز‌های آینده باد‌های شدید و طوفان‌هایی با سرعت بیشتر این منطقه از آمریکا را درنوردد. مقامات محلی می‌گویند سرعت این طوفان به حدی بوده که خانه‌های بسیاری بر اثر وزش باد شدید آسیب‌های جدی دیده اند و همچنین سقوط درختان موجب مسدود شدن جاده‌ها در برخی نقاط شده است.

دفتر خدمات ملی هواشناسی دیترویت پیش بینی کرد وزش باد‌های شدید و طوفان و همچنین تداوم هوای گرم در میشیگان در روز‌های آینده مشکلات بیشتری را برای ساکنان این منطقه به وجود بیاورد.

امسال سراسر آمریکا و بخش‌هایی از کانادا گرمای بی سابقه‌ای را تجربه می‌کنند. گرمای هوا و وزش باد‌های شدید موجب شده بسیاری از مناطق جنگلی در این مناطق دچار آتش سوزی‌های گسترده شود. در هفته‌های اخیر به دلیل تداوم گرمای هوای شدید و نیز گسترش خشکسالی هزاران هکتار از اراضی جنگلی در آتش سوخت و نیرو‌های امدادی حتی با کمک تجهیزات ارتش هم نتوانستند به صورت کامل این حریق‌ها را کنترل کند.

در آمریکا بسیاری از مردم از بیم سوختن در آتش مجبور به ترک خانه هایشان شدند. همچنین صد‌ها نفر در اثر گرمازدگی و حوادث ناشی از آن مانند آتش سوزی‌ها جان خود را از دست دادند.

دانشمندان می گویند تغییرات اقلیمی فراتر از حد تصور در حال لطمه زدن به کره زمین است. کشورهای صنعتی که بزرگترین تولید کنندگان گازهای گلخانه ای در جهان هستند، اکنون درگیر سیل، خشکسالی، طوفانی و آتش سوزی های گسترده هستند. با این وجود، منافع این کشورها مانع از اتخاذ یک رویکرد جهانی برای کنترل گازهای گلخانه ای شده است. با این حال، کشورهای صنعتی در تلاش هستند بار مسئولیت کاهش تولید گازهای گلخانه ای را به دوش کشورهای در حال توسعه قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی