English

کشته و زخمی شدن ۷ سرباز ترکیه در حمله راکتی کردها به حومه حلب

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، در پی مورد هدف گرفتن یک خودروی نظامی ترکیه سه سرباز ترکیه کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

کشته و زخمی شدن ۷ سرباز ترکیه در حمله راکتی کردها به حومه حلب

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از النشره، دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری اشاره کرد، همزمان با درگیری در محور حزوان که منجر به مسدود شدن مسیرها شد، نیروهای ترکیه و گروه‌های سوری وفادار به آنها با بیش از ۲۰۰ خمپاره روستاهایی را در مناطق استقرار نیروهای کرد و شورای نظامی الباب در حومه حلب، هدف حمله قرار دادند.

در این راستا، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد: در حمله به یک خودروی نظامی در منطقه درع الفرات سوریه دو سرباز این کشور کشته و دو تن دیگر زخمی شدند و در پی حمله، پایگاه تروریست‌ها بمباران شد.

خبرگزاری هاوار نیز اشاره کرد، حملات توپخانه‌ای ترکیه شامل روستای زویان، رادار و شعاله شد که بسیار گسترده توصیف شد.

حقوق بشر عفرین اعلام کرد: هشت روستا و مواضع در حومه حلب هدف حملات ترکیه قرار گرفتند. این بعد از هدف گیری پایگاه نظامی ترکیه در حزوان بوده است.

به گزارش این سازمان حقوق بشری، نیروهای ترکیه در دو پایگاه خود در جبل الشیخ عقل و حزوان با توپخانه روستای زویان و رادار و شعاله در حومه الباب در شرق حلب را قبل از گستردش دایره حملات ترکیه با مشارکت گروه‌های طرفدار آن که شامل روستاهای تل المضیق، السد، غول سروج، تل المضیق در حومه حلب می‌شد، هدف گرفتند.

اخیرا حملات در شمال سوریه افزایش یافته است و آنکارا اغلب یگان‌های مسلح کرد را به تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی متهم می‌کند.

ترکیه عملیات نظامی را علیه گروه‌های کرد در شمال سوریه صورت می‌دهد زیرا آنها را بخشی از حزب کارگران کردستان که آنکارا آن را به عنوان یک سازمان تروریستی طبقه بندی می‌کند، می‌داند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه