English

حضور گسترده طالبان در ولایت بادغیس

حسام‌الدین شمس، والی بادغیس در غرب افغانستان اعلام کرده که تمام شهرستان‌های این ولایت سقوط کرده است.

حضور گسترده طالبان در ولایت بادغیس

به گزارش خبرگزاری موج، حسام‌الدین شمس، والی بادغیس در غرب افغانستان اعلام کرده که تمام شهرستان‌های این ولایت سقوط کرده و افراد طالبان به شهر قلعه نو، مرکز ولایت بادغیس نفوذ کرده‌اند.

والی بادغیس اعلام کرده افراد طالبان از چند موضع وارد شهر شده بودند که با دفاع و مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شدند. به گفته او "دشمن آسیب و تلفات دارد و در حال عقب نشینی هستند." وی گفته که نیروهای امنیتی و دفاعی آمادگی کامل را برای دفاع از شهر دارند. او افزوده که شهر سقوط نکرده و آنان اکنون از شهر دفاع می‌کنند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان بدون دادن اطلاعات بیشتر نوشته که "نیروهای امنیتی و دفاعی حضور دارند و هرنوع تهدید را پاسخ می‌دهند."

تصاویری نیز در شبکه‌های اجتماعی نشر شده که نشان می‌دهد طالبان کنترل زندان را به دست گرفته و زندانیان را رها کرده‌اند. همچنین تصاویر نشر شده که افراد طالبان با موتور وارد شهر می‌شوند.

ولایت بادغیس از ولایت‌های ناآرام افغانستان است و طالبان در این ولایت حضور گسترده دارند.

روز گذشته نیز وزیر خارجه افغانستان تایید کرده بود که کنترل بیش از هشتاد شهرستان را از دست داده و این بخش‌ها به دست طالبان افتاده است.

طالبان مدعی است که در دو ماه گذشته بیشتر از ۱۵۰ شهرستان را تصرف کرده‌اند و در سال‌های اخیر این بار اول است که افراد این گروه قادر می‌شوند به مرکز یک ولایت رخنه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه