English

تیراندازی در ایالت «تگزاس» آمریکا

در جدیدترین موج از تیراندازی‌ها در ایالات متحده، دست‌کم هشت نفر در یک حادثه تیراندازی در شهر «فورت ورث» ایالت تگزاس زخمی شدند.

 تیراندازی در ایالت «تگزاس» آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج، در یک حادثه تیراندازی در شهر «فورت ورث» ایالت تگزاس ، دست‌کم هشت نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و زخمی شدند.

پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» گزارش کرد، روز گذشته (دوشنبه)، طی یک حادثه تیراندازی در کارواش در محله‌ای واقع در جنوب غربی فورت ورث در حدود ساعت ۰۱:۳۰ صبح به وقت محلی، هشت نفر زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

طبق این گزارش، حادثه تیراندازی فوق پس از یک مشاجره بین دو مرد رخ داد و ظاهراً در حالیکه دو فرد در حال مشاجره بودند، یک فرد دیگر، محل را ترک کرد و با یک اسلحه بازگشت و شروع به تیراندازی کرد و سپس چند نفر نیز در منطقه اسلحه‌های خود را بیرون آوردند و با تیراندازی به وی پاسخ دادند.

هنوز علت تجمع این گروه از افراد در کارواش نامشخص است. آن طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، وضعیت زخمی‌های این حادثه به ثبات رسیده است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که هنوز نامی از مظنونین این حادثه منتشر نشده است و آمار نشان می‌دهد که یک دختر جوان نیز در حین فرار از این حادثه، پس از برخورد با یک خودرو، دچار سانحه شده و زخمی می‌شود.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود که تعدادی نیز در این حوادث جان خود را از دست می‌دهند اما لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون، کنگره این کشور حاضر نشده است اقدام ملموسی را برای محدود کردن حمل سلاح در این کشور انجام دهد.

رسانه‌های آمریکا گزارش دادند در بیش از ۴۰۰ تیراندازی که از جمعه تا یکشنبه در سراسر این کشور اتفاق افتاده دست‌کم ۱۵۰ نفر جانشان را از دست داده‌اند. (جزئیات بیشتر)

نتایج یک تحقیق در آمریکا که اخیراً منتشر شد حاکی از افزایش چشمگیر تقاضا برای خرید اسلحه در این کشور است. نتایج تحقیق مشترک دانشگاه‌های «نورث ایسترن» و «هاروارد» نشان داد یک پنجم خریداران اسلحه در سال گذشته میلادی، برای اولین بار اقدام به چنین کاری کرده‌اند.

این تحقیق همچنین نشان داد شمار کل صاحبان سلاح و تعداد شهروندان آمریکایی که اقدام به خرید سلاح کرده‌اند، روند افزایشی داشته‌اند. بر اساس این نتایج، هفده میلیون آمریکایی، سال گذشته، اسلحه خریداری کرده‌اند که بیش از پنج درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ میلادی است.

نتایج تحقیقات دیگری که چندی پیش منتشر شد نشان می‌دهد، بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ نزدیک به ۵۵۰ هزار نفر به دلیل جراحت‌های ناشی از حملات مسلحانه روانه بیمارستان شده‌اند. این حجم از خشونت مسلحانه، سالانه میلیاردها دلار هزینه به نظام بهداشت و درمان آمریکا تحمیل می‌کند.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.  

علاوه بر این، آمارهای مرکز تحقیقات کنگره آمریکا نشان می‌دهد آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی از (۴۸٪) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی