English

تظاهرات کودکان یمنی علیه جنایات ائتلاف سعودی

گروهی از کودکان یمنی با برگزاری راهپیمایی، خشم و انزجار خود را نسبت به جنایات بیرحمانه ائتلاف سعودی به پشتیبانی غرب اعلام کردند.

تظاهرات کودکان یمنی علیه جنایات ائتلاف سعودی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه المسیره، گروهی از کودکان یمنی با حمل بنر و پلاکارد، خشم و اعتراض خود را نسبت به بیش از ۷ سال حمله ائتلاف متجاوز سعودی به کشورشان اعلام کردند.

در این اعتراض، کودکان یمنی نسبت به کشته و زخمی شدن هزاران کودک هموطن خود در تجاوزات ادامه دار ائتلاف سعودی به کشورشان اعلام خشم کرده و بی میلی سازمان ملل و دبیر کل این نهاد بین المللی را در خصوص این جنایات محکوم کردند.

در این تظاهرات یکی از کودکان یمنی کاریکاتوری را از دبیر کل سازمان ملل با خود حمل می‌کرد که دلاری در دهان خود داشت. کودک دیگری نیز تصویری از آنتونیو گوترش با برچسبی بر روی دهان در دست داشت. کودکان معترض یمنی به یاد کودکان هموطن خود، که قربانی جنایات ائتلاف سعودی به پشتیبانی آمریکا شدند، یک دقیقه سکوت کردند.

در این اعتراض، شعار‌هایی در محکومیت موضع سکوت سازمان ملل در قبال جنایات بیرحمانه ائتلاف سعودی علیه کودکان یمنی سر داده شد.

این در حالیست که در گزارش جدید سازمان ملل که به تایید آنتونیو گوترش رسیده، آمده است: ربایش کودکان در مناطق جنگی در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال‌های گذشته ۹۰ درصد و آزار و اذیت جنسی ۷۰ درصد افزایش داشته است. ویرجینیا گامبا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور کودکان و جنگ اعلام کرد: جنگ در نقاط مختلف جهان تنها در سال ۲۰۲۰ باعث کشته شدن میلیون‌ها کودک شده است.

از سال ۲۰۱۵ عربستان و امارات با حمایت نظامی و اطلاعاتی آمریکا و غرب و با هدف حمایت از دولت مستعفی منصور هادی جنگی خونبار را در یمن به راه انداخته‌اند که نتیجه‌ای جز رقم زدن یک فاجعه انسانی بی سابقه و کشته شدن هزاران غیرنظامی در یمن نداشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه