English

کاروان نظامیان آمریکایی در بغداد هدف قرار گرفت

منابع محلی عراقی گزارش دادند که یک کاروان لجستیک ارتش ایالات متحده در داخل پایگاه نظامی این کشور در بغداد هدف قرار گرفته شده است.

کاروان نظامیان آمریکایی در بغداد هدف قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری موج، منابع محلی عراقی بامداد سه‌شنبه از هدف قرار داده شدن یک کاروان نظامیان آمریکایی در عراق خبر داد.

کانال «صابرین نیوز» در خبری فوری نوشت: «کاروان لجستیک ارتش ایالات متحده با یک بمب کنارجاده‌ای، در بغداد هدف قرار گرفته شده است».

این منبع همچنین گزارش داد که این یک عملیات امنیتی بوده که توسط گروه‌های مقاومت عراقی انجام شده است.

صابرین‌نیوز در ادامه نوشت کاروان آمریکایی هدف قرار داده شده در عراق، داخل بخش نظامی فرودگاه بین‌المللی بغداد و محل استقرار نظامیان آمریکایی منفجر شده است.

دقایقی بعد، گروه موسوم به «فصیل المقاومة الدولیة» در بیانیه‌ای ضمن برعهده گرفتن مسئولیت این عملیات، توضیح داد: «پسران شما در جناح مقاومت، با یاری خداوند متعال، دقیقاً در ساعت ۱۲:۲۳ بامداد (به وقت محلی)، به طور مشخص توانستند یک عملیات کیفی را داخل پایگاه اشغالگران در فرودگاه بغداد انجام دهند. این کاروان پشتیبانی و لجستیکی اشغالگران که متشکل از  ۴ خودرو شامل دو لندکروز سفید و دو خودروی نظامی بود در جاده متصل به پایگاه ویکتوری و پایگاه هوایی شهید [محمد] علاء، هدف قرار گرفته شد. این عملیات منجر به خسارت کاروان و مرگ چهار سرباز داخل  لندکروز شد».

صابرین‌نیوز در ادامه به نقل از ناظران عراقی گزارش داد: «جناح‌های مقاومت عراقی استفاده از روش‌های پیشرفته‌تر و عملیات‌های کیفی، با به‌کارگیری پهپادها و موشک‌های نقطه‌زن را آغاز کرده است. عملیات هدف قرار دادن پایگاه ویکتوری از داخل، تایید می‌کند که دست مقاومت قادر است به هر هدفی برسد و زمان آن توسط مقاومت تعیین می‌شود».

این منبع همچنین نوشت: «این عملیات یک روز پس از تعیین پاداش فراکسیون‌های مقاومت عراقی برای افرادی که از تحرکات افسران اطلاعاتی آمریکا در عراق گزارش بدهند، صورت گرفته است».

دقایقی بعد صابرین‌نیوز مجدد گزارش داد که یک کاروان لجستیک دیگر متعلق به ارتش آمریکا در منطقه «اللطیفه» واقع در جنوب بغداد، هدف انفجار قرار گرفته است.

جزئیات بیشتری از عملیات دوم هنوز منتشر نشده و ائتلاف آمریکایی نیز تا این لحظه به این خبر واکنشی نشان نداده است.

حمله به کاروان‌های آمریکا در عراق در حالی ادامه پیدا میکند که واشنگتن سعی در به‌تأخیر انداختن گفت‌وگوهای راهبری بین عراق و آمریکا برای خروج نظامیان این کشور دارد.

نمایندگان پارلمان عراق دو روز بعد از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت، سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده الحشد الشعبی عراق، در پانزدهم دی ماه ۱۳۸۹ به طرح خروج نظامیان خارجی از جمله آمریکایی‌ها از کشورشان رأی مثبت داد و دولت را ملزم به اجرای این مصوبه کرد.

بامداد پنجشنبه قبل بود که منابع عراقی از وقوع سه انفجار در پایگاه «ویکتوری» محل استقرار نظامیان آمریکایی در بغداد خبر دادند.

این در حالی است که فرمانده سازمان تروریستی سنتکام اخیراََ ضمن اشاره به عقب بودن آمریکا از روش‌های مقابله با پهپادهای گروه‌های مقاومت در منطقه غرب آسیا، تداوم عملیات‌ها علیه نظامیان آمریکایی در عراق را «خطرناک» توصیف کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی