English

۳۱۰۰ فلسطینی در یک ماه گذشته بازداشت شدند

چند موسسه فلسطینی در امور اسرا در بیانیه‌ای مشترک از بازداشت ۳۱۰۰ فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست در یک ماه گذشته خبر دادند.

۳۱۰۰ فلسطینی در یک ماه گذشته بازداشت شدند

به گزارش خبرگزاری موج، کمیته امور اسرا و آزادگان وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین ، باشگاه اسیر فلسطینی، موسسه حقوق بشر الضمیر و مرکز اطلاعات وادی حلوه بیانیه‌ مشترکی درباره بازداشت فلسطینیان صادر کردند.

در این بیانیه آمده است که نظامیان رژیم صهیونیستی در ماه می گذشته ۳۱۰۰ فلسطینی از جمله ۴۲ زن و ۴۷۱ کودک را در مناطق مختلف فلسطین بازداشت کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است که بیشترین تعداد بازداشتی‌ها در اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ بوده به گونه‌ای که حدود دو هزار فلسطینی از جمله ۲۹۱ نفر در این مناطق بازداشت شده‌اند.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، بیشتر این بازداشت‌شدگان بنابه شروطی آزاد شده و برای بیش از ۱۷۰ نفر نیز لایحه اتهامی صادر شده است.

بنابراین گزارش، حدود ۱۱۰۰ نفر در کرانه باختری بازداشت شده‌اند که در میان آن‌ها ۱۸۰ نفر کودک و ۴۲ نفر زن و دختر هستند. بیشترین مورد بازداشتی‌ها نیز در شهر قدس (۶۷۷ نفر) بوده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که تعقیب نامزدهای انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین همچنان ادامه دارد و شش نفر از نامزدهای فهرست «القدس موعدنا» وابسته به حماس بازداشت شدند.

رژیم صهیونیستی همچنین ۲۰۰ فقره بازداشت اداری(حبس بدون اتهام) برای فلسطینیان صادر کرده که ۱۱۶ مورد آن مربوط به ماه گذشته است.

در بیانیه مذکور آمده است که پنج اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت اداری همچنان در اعتصاب غذا بسر می‌برند که از جمله آن‌ها «الغضنفر أبو عطوان» (۲۸ ساله) از شهرک دورا واقع در جنوب کرانه باختری است که از چهل روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است.

تعداد اسرا و بازداشت‌شدگان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی نیز تا اواخر ماه می به ۵۳۰۰ نفر رسیده که ۴۰ نفر از آن‌ها زن، ۲۵۰ نفر کودک و ۵۲۰ نفر نیز بازداشت اداری هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی