English

ایالات متحده آمریکا از کمک ۲۶۶ میلیون دلاری به افغانستان خبر داد

وزارت خارجه آمریکا از بسته تازه کمک‌های بشردوستانه‌ کشورش برای افغانستان خبر داد.

ایالات متحده آمریکا از کمک ۲۶۶ میلیون دلاری به افغانستان خبر داد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا روز جمعه بسته جدید کمک‌های بشردوستانه‌ کشورش به افغانستان را اعلام کرد.

این کمک‌ها در حالی است که آمریکا در حال تکمیل روند خروج نیروهایش از افغانستان است؛ خروجی که به نگرانی‌ها درباره بازگشت طالبان به قدرت دامن می‌زند.

طبق بیانیه این وزارتخانه،  این کمک مالی به شرکای این کشور اجازه می‌دهد تا حمایت اجرایی از معیشت، تامین سرپناه، فرصت‌های کسب روزی، خدمات اصلی بهداشتی، کمک‌های غدایی فوق‌العاده، آب، بهداشت و خدمات نظافتی را در پاسخ‌گویی به نیازهای مستمر ناشی از کرونا فراهم کنند.

این وزارتخانه افزود: این کمک مالی همچنین به حمایت از زنان و دختران افغان که در معرض خشونت جنسیتی قرار دارند، اختصاص خواهد یافت.

بسته کمک‌ها بخشی از ۶۰۰ میلیون دلاری است که دولت سابق آمریکا در کنفرانس بین‌المللی اهداکنندگان در نوامبر متعهد به پرداخت آن شد. البته ارائه نیمی از کمک‌ها متوقف شده تا طالبان و دولت افغانستان در قطر در جریان مذاکرات صلح به توافق دست یابند اما همچنان این مذاکرات به بن‌بست رسیده‌ است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: "به عنوان بخشی از تعهدات ما در قبال مردم افغانستان، ایالات متحده بیش از ۲۶۶  میلیون دلار برای کمک‌های بشردوستانه به افغانستان اختصاص داده است. تمام کمک‌های آمریکا به افغانستان از سال ۲۰۰۲  تاکنون حدود ۳.۹ میلیارد دلار می‌رسد".

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی