English

۲ شهید و ۲۰۵ زخمی در پی حمله نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی

بنا به بیانیه امروز (شنبه) هلال‌احمر فلسطین، در حملات دیروز نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و تحصن‌کنندگان محله شیح جراح 205 فلسطینی زخمی شدند.

۲ شهید و ۲۰۵ زخمی در پی حمله نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی

به گزارش خبرگزاری موج، هلال احمر فلسطین اعلام کرد، در پی یورش نظامیان رژیم صهیونیستی و تعرض به نمازگزاران در مسجدالاقصی و نیز سرکوب تحصن‌کنندگان در محله «شیخ جراح» قدس حدود 205 نفر زخمی شدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، در بیانیه امروز (شنبه) جمعیت هلال احمر آمده است، یکی از مجروحان «عدی عدنان غیث» پسر استاندار قدس است که جمجمه وی شکسته و اکنون تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده، به چشم پنج فلسطینی گلوله پلاستیکی اصابت کرده که جراحات آنها شدید است. همچنین سر پنج نفر نیز با این گلوله‌ها زخمی شده؛ مابقی هم از ناحیه دست و پا زخمی شده‌اند. 88 مجروح برای درمان به بیمارستان منتقل شده‌‌اند و هلال احمر 20 نفر را به صورت میدانی درمان کرده است.

درگیری‌های شدید در مسجدالاقصی پس از آن رخ داد که تعداد زیادی از پلیس رژیم صهیونیستی پس از اتمام نماز مغرب به مسجدالاقصی یورش بردند و نمازگزاران را مجبور کردند به زور از این مسجد شریف خارج شوند.

از سوی دیگر، تعدادی از فلسطینی‌هایی که در محله شیخ جراح تحصن کرده بودند، در سرکوب نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شدند.

علاوه اینکه نظامیان رژیم صهیونیستی دیروز (جمعه) همزمان با روز جهانی قدس، دو جوان فلسطینی را در اردوگاه «سالم» واقع در غرب جنین به شهادت رساندند.

حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و نمازگزاران با واکنش‌های مختلف منطقه‌ای روبرو شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی