English

سازمان جهانی بهداشت روند همه‌گیری در جهان را در نقطه بحرانی اعلام کرد

مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت روند همه‌گیری در جهان را در نقطه بحرانی توصیف کرد و افزود روند شیوع در حال حاضر به شکل چشمگیری در حال رشد است.

سازمان جهانی بهداشت روند همه‌گیری در جهان را در نقطه بحرانی اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری موج، مقامات ارشد سازمان جهانی بهداشت با توجه به رشد فزاینده تعداد موارد ابتلا به کرونا در جهان علیرغم اعمال محدودیت‌ها، روند همه‌گیری کرونا را در «نقطه بحرانی» توصیف کردند.

«ماریا ون کرخکوو» سرپرست فنی این نهاد بهداشتی برای پاسخگویی به همه‌گیری کرونا، روز دوشنبه در یک میزگرد در ژنو گفت بروز موارد جدید ابتلا به کرونا در جهان به سطح جدیدی از نگرانی برای مقامات تبدیل شده است.

او با با بیان این که در هفته گذشته حدود ۴.۴ میلیون مورد جدید ثبت شد، افزود: در حال حاضر در نقطه بحرانی همه‌گیری قرار داریم، روند همه‌گیری در حال رشد است. این روند در حال حاضر به شکل چشمگیری در حال رشد است.

وی افزود: این وضعیتی نیست که ما بخواهیم با گذشت ۱۶ ماه از همه‌گیری در آن باشیم. زمان آن رسیده که همه ارزیابی و بررسی کنند چه کاری باید انجام شود.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، هفته گذشته تعداد موارد ابتلای جهانی حدود ۹ درصد و مرگ و میر ۵ درصد جهش داشت.

این خبرگزاری به نقل از پایگاه آماری Worldometer اعلام کرد تاکنون بیش از ۱۳۷ میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده و حدود سه میلیون فوتی ثبت شده است.

این مقام سازمان جهانی بهداشت در سخنانش به مسئله نابرابری در توزیع واکسن کرونا در جهان هم اشاره کرد.

او چند هفته پیش هم در نشست ماه مارس تاکید کرده بود که میزان انتقال در مسیر اشتباه قرار دارد و همه‌گیری بسیار دورتر از خط پایان قرار دارد.

وی خطاب به عموم گفته بود: ما درباره چند مورد در اینجا و آن‌جا صحبت نمی‌کنیم. ما همچنان در مرحله حاد همه‌گیری قرار داریم.

این اظهارات در حالی بیان شده که هند اخیراً برزیل را پشت سر گذاشت و در جایگاه دومین کشور به شدت درگیر با کرونا در جهان بعد از آمریکا قرار گرفت. این در حالی است که اخیراً گونه‌ای تازه از کرونا با جهشی دوگانه در هند یافت شده که هنوز مسری‌تر بودن آن در دست تحقیق است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه