English

واکنش انصارالله یمن به تحریم دو تن از فرماندهان این گروه توسط آمریکا

سخنگوی انصارالله یمن در واکنش به تحریم جدید آمریکا گفت: این کشور به دنبال طولانی‌ کردن زمان جنگ است.

واکنش انصارالله یمن به تحریم دو تن از فرماندهان این گروه توسط آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج، « محمد عبدالسلام » سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره‌کننده این کشور، امروز (چهارشنبه)، به اظهارات مقامات آمریکایی درباره تحریم فرماندهان این جنبش واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه «المسیره»، سخنگوی انصارالله گفت: « آمریکا اظهارات درباره صلح را بیشتر کرد سپس به سمت آنچه ادعا می‌کند، اعمال تحریم، رفت».

محمد عبدالسلام ادامه داد: «اینگونه خودش خودش را محکوم می‌کند درباره اینکه در مسیر متوقف کردن تجاوزها و شکستن محاصره از یمن نیست».

عبدالسلام در پایان تأکید کرد که آمریکا «به دنبال طولانی کردن مدت زمان جنگ و تشدید بحران انسانی یمن قرار دارد».

شامگاه روز گذشته، «آنتونی بلینکن»‌ وزیر امور خارجه آمریکا بدون اشاره به تجاوز ائتلاف متجاوز سعودی به یمن، ضمن محکوم کردن اقدامات جنبش انصارالله یمن که در دفاع از مردم این کشور انجام شده است، اعلام کرد که دو تن از فرماندهان این جنبش را تحریم کرده است.

این اعلام در حالی صورت گرفت که دولت جدید آمریکا پس از روی کار آمدن در این کشور مدعی شده بود که به دنبال پایان جنگ یمن است.

 «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا،‌ پیشتر، در اظهاراتی با انتقاد از اوضاع انسانی در یمن ادعا کرده بود که دولت او تلاش دارد جنگ در این کشور را متوقف کند و از تیم ویژه خود در غرب آسیا خواسته برای حصول آتش‌بس در یمن اقدام کند.

بایدن در این خصوص گفته بود: «جنگ علیه یمن باید متوقف شود و ما همه‌ حمایت‌های خود از عملیات‌های تهاجمی در آنجا را متوقف می‌کنیم».

ادعای دولت بایدن مبنی بر تلاش برای توقف جنگ در یمن در حالی است که این جنگ با چراغ سبز دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در زمانی که بایدن  معاون او بوده، آغاز شد.

دولت سابق ‌آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در جنگ شش ساله ائتلاف عربستان سودی علیه یمن حمایت نامحدودی از فروش تسلیحات مدرن گرفته تا ارائه کمک‌های مستشاری و اطلاعاتی به این ائتلاف ارائه کرده است که در نتیجه آن، ۱۶۸۰۲ یمنی جان‌باخته‌اند که ۳۷۵۳ نفر آنها کودک هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه