English

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛

کند شدن روند ابتلا به بیماری کرونا در بسیاری از کشورها

یکی از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی از کاهش روند ابتلا به ویروس کرونا در بسیاری از کشورها خبر داد.

کند شدن روند ابتلا به بیماری کرونا در بسیاری از کشورها

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اسپوتنیک، «ماریا ون کرخوان» کارشناس سازمان بهداشت جهانی، می‌گوید در بسیاری از کشورها همه‌گیری ویروس کرونا در حال کاهش است.

کرخوان در این باره گفت: این لحظه خوبی برای تأکید بر این واقعیت است که ما شاهد کاهش تعداد موارد در شماری از کشورها هستیم.

وی ابراز اطمینان کرد که می‌توان با کمک اقداماتی، به ویژه با واکسیناسیون شهروندان که زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع می‌کند، به چنین نتایجی نزدیک شد.

با این حال، کرخوان به رهبران کشورهای جهان که در آنها تعداد موارد جدید کووید ۱۹ در حال کاهش است توصیه کرد که نظارت بر رعایت اقدامات بهداشتی را متوقف نکنند.

پیش از این، «تدروس ادهانوم» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، اعلام کرده بود که تعداد افرادی که واکسن ویروس کرونا را دریافت می‌کنند بیش از افراد بیمار است.

اما نکته قابل تأمل آن است که بیش از سه چهارم این واکسیناسیون فقط در ۱۰ کشور است که تقریباً ۶۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی در آنها جمع شده است.

علاوه بر این، توصیه می‌شود کشورهایی که قبلاً آسیب‌پذیرترین بخش جمعیت و کارکنان بهداشت را واکسینه کرده‌اند باید قبل از ادامه واکسیناسیون‌های گسترده، مازاد دارو را در اختیار سایر کشورها قرار دهند.

اولین موارد آلودگی به کووید ۱۹ در اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین گزارش شد. مقامات چینی بلافاصله این موضوع را به سازمان بهداشت جهانی گزارش دادند. در مارس ۲۰۲۰، این سازمان، شیوع ویروس کرونا را به عنوان یک بیماری همه گیر جهانی تشخیص داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی