English

آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا اعلام شد

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جان هاپکینز مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۲۴ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۸۴ نفر رسید.

آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم سه هزار و ۹۰۲ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۴۱۴ هزار و چهار نفر افزایش یافت.

این آمار نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۱۸۳ هزار و ۱۹۶ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۲۴ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۸۴ نفر رسید.

مقایسه جدیدترین آمار دانشگاه جان هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد، شمار مبتلایان به کرونا و شمار  قربانیان این ویروس در آمریکا تاحدودی کاهش نسبی داشته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را ۲۵ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۴۲ نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور را ۴۲۴ هزار و ۱۷۷ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به ۲۸ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۸۱۸ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۵۰۸ هزار و ۵۰۲ نفر می‌رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد ایالت کالیفرنیا که در هفته‌های اخیر از نظر تعداد مبتلایان به کرونا بعد از رده دوم قرار گرفته بود، بار دیگر با سه میلیون و ۱۱۸ هزار و ۴۳۷ مورد ابتلا و ۳۶ هزار و ۱۸۰ مورد فوتی به کانون بیماری کرونا در آمریکا تبدیل شده است و ایالت تگزاس هم‌اکنون با دو میلیون و ۲۲۷ هزار و ۷۸۹ مورد ابتلا و ۳۴ هزار و ۳۸۱ مورد فوتی به رده دوم انتقال یافته است. ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون با یک میلیون و ۳۰۹ هزار و ۴۰۳ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

نیویورک نیز با ۴۱ هزار و ۹۷۴ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

اخیراً گزارشی منتشر شد مبنی بر آنکه آمار و ارقامی که از میزان تلفات ناشی از ویروس کرونا در آمریکا ارائه شده، نشان می‌دهد که در هر دقیقه، سه آمریکایی بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست می‌دهد.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است.

تسریع شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا به گونه‌ای شده که بیماران کرونایی در بیمارستان‌های بزرگتر به داخل راهرو‌ها، تخت‌های مراقبت ویژه (آی‌سی‌یو) و حتی بخش اطفال منتقل شوند.

دو شرکت آمریکایی «فایزر» و «مُدرنا» تأییدیه واکسن‌های ضد کرونایی خود را دریافت و میلیون‌ها دوز از آنها را در سراسر ایالات متحده و کشور‌های دیگر از جمله انگلیس توزیع کرده‌اند.

با اینحال، بر اساس گزارش‌هایی که در سامانه فدرال «گزارش عوارض جانبی واکسن» در آمریکا ثبت شده، ۵۵ نفر در این کشور بعد از دریافت یکی از واکسن‌های «فایزر» یا «مدرنا» جان باخته‌اند و صدها نفر دچار عوارض بعضاً تهدیدکننده حیات شده‌اند.

در پی افزایش شیوع کرونا در ایالات متحده، روز گذشته (جمعه)، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی خبر داد که تست کرونای حدود ۲۰۰ نفر از اعضای گارد ملی مسئول حفظ امنیت مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری «جو بایدن» مثبت شده است.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۹۸ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۳۹۴ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان دو میلیون و ۱۰۵ هزار و ۵۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دست‌کم ۵۴ میلیون و ۷۰ هزار و ۸۵۲ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با ۱۰ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۵۴۴ مورد ابتلا و ۱۵۳ هزار و ۲۲۱ مورد فوتی و برزیل با هشت میلیون و ۷۵۵ هزار و ۱۳۳ مورد ابتلا و ۲۱۵ هزار و ۲۹۹ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه