English

شورای عالی قضایی عراق:

حکم بازداشت ترامپ پس از پایان اقدامات تحقیقاتی صادر شد

شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد: دادگاه تحقیقات الرصافه حکم بازداشت ترامپ را پس از پایان اقدامات تحقیقاتی و ثبت اظهارات خانواده‌های شهدا صادر کرد.

حکم بازداشت ترامپ پس از پایان اقدامات تحقیقاتی صادر شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، شورای عالی قضایی عراق در بیانیه‌ای با اشاره به صدور حکم بازداشت دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری آمریکا توسط دادگاه تحقیقات "الرصافه" بغداد، تأکید کرد که این حکم پس از پایان اقدامات تحقیقاتی و ثبت اظهارات شاهدان و خانواده‌های شهدا صادر شده است.

در این بیانیه آمده است: حکم بازداشت صادره از سوی دادگاه تحقیق الرصافه علیه ترامپ با استناد به ماده ۴۰۶ قانون مجازات عراق بعد از متهم شدن وی به ترور شهید ابو مهدی مهندس و همراهانش در تاریخ سوم ژانویه ۲۰۲۰ صادر شد.

شورای عالی قضایی عراق در ادامه آورده است: پیگیری نماینده قانونی سفارت ایران در عراق درباره این پرونده فقط به نمایندگی از خواهان‌های حق شخصی درباره شهدای ایرانی با هدف اطلاع از اقدامات انجام شده از سوی دادگاه درباره این پرونده محدود می‌شد. خواهان‌های حق شخصی شهدا و نمایندگان آنها بر متهم کردن دونالد ترامپ و نقش وی در انجام این جنایت با استناد به اظهارات علنی وی که توسط رسانهها منتشر شد، تأکید داشتند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دادگاه این پرونده را به عنوان یک پرونده جنایی درباره جرمی که در خاک عراق اتفاق افتاده است، بررسی کرد و براساس قوانین صلاحیت دادگاه‌ها، قانون عراق درباره پرونده مذکور حاکم خواهد بود نه قوانین یا قانون اساسی کشور متبوع متهمان و این یک اصل جهانی است که قوانین همه کشورها درباره آن اتفاق نظر دارند. بخشی از قربانیان این جنایت عراقی هستند و متهم به صراحت به ارتکاب جنایت اعتراف کرده است و هیچ قانونی در عراق یا توافقی بین عراق و آمریکا وجود ندارد که به وی اجازه ارتکاب چنین جنایتی را بدهد.

 شورای عالی قضایی عراق در ادامه بیانیه خود تأکید کرد: دادگاه در مرحله انجام تحقیقات که بیش از یک سال طول کشیده است پس از مکاتباتی با دفتر نخست‌وزیری و وزارت امور خارجه به عنوان نهاد ذی ربط درباره این موضوع که آمریکا اجازه مرتکب شدن چنین جنایتی را نداشته، اطمینان پیدا کرده است.

دادگاه تحقیقات منطقه الرصافه بغداد پنجشنبه حکم بازداشت ترامپ را به اتهام ترور ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد شعبی و همراهانش را صادر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی