English

سخنگوی حماس:

شهید قاسم سلیمانی افتخار مقاومت است

« حازم قاسم » سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی به‌مناسبت اولین سالگرد شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: شهید قاسم سلیمانی افتخار مقاومت است.

شهید قاسم سلیمانی افتخار مقاومت است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی شباب المقاومه، « حازم قاسم » سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در همایش جبهه جهانی شباب المقاومة که به‌مناسبت اولین سالگرد شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در مدرسه معصومیه قم برگزار شد، گفت: امروز در بلند مرتبه و والاترین دیدارها و پاک ترین اجتماعات گرد هم آمده ایم زیرا این دیدارها واجتماعات در هنگامه ای برگزار می شود که به افتخار شهدا می باشد؛ شهدایی که دلیلی را برای راستی و وابسته بودن خود به دینشان و وطنشان و امتّشان ارائه کردند و با ارزش ترین چیزی را که یک انسان آن را در اختیار دارد، تقدیم کردند و آن خون و روح و جانشان در راه سربلندی امت خود و یاری رساندن به دینشان و مقدسات امت خود بود.

شهدایی که از همگی ما گرامی تر هستند؛ حال چگونه می توانند که شهدا دارای چنین مزلتی نباشند درحالیکه این دیدار برای آنان در سطح حضور و منزلت و بزرگی شهید سپهبد قاسم "رحمه الله تعالی" می باشد؟!.

مردی که برای دفاع از آرمان های امت خود زندگی کرد و برای آن به شهادت رسید و به طور مداوم از مقاومت فلسطین پشتیبانی می کرد.

پس هنگامی که این دیدار در سطح و بزرگداشت سپهبد قاسم سلیمانی باشد پس کلمات از بیان و سخن از صدق و وابستگی ایشان ناتوان می مانند زیرا ما در برابر نمونه ای زنده از این راستی و بزرگی و صدق با خدا و با ملت ها و امت قرار داریم.

امروز در اولین سالگرد ارتقای فرمانده سلیمانی به درجه شهادت می باشیم و به میزانی که شهادت ایشان افتخاری برای امت و دستاوردی شخصی برای خود ایشان بود و باعث انرژی اضافی برای روند انقلاب و مقاومت در امتداد محور طولانی آن شد اما شهادت ایشان یک جنایت جدیدی را توسط نیروهای استکبار جهانی که در دولت آمریکا تجسد می یافت، تشکیل داد؛ دولتی که تصمیمی را مبنی بر ترور شهید قاسم سلیمانی اتخاذ کرد.

ما در مقابل دوگانه فداکاری بزرگ و راستی و وابستگی و در طرف دیگر در مقابل جنایت زشتی که این استعمارگر صهیونیست و آمریکایی آن را مرتکب می شود قرار داریم.

پس آنان همیشه تلاش می کنند و خیال می کنند که با نبود فرماندهان بزرگ و مجاهدان نیکوکار می توانند که به این آرمان پایان داده یا آن را متوقف کنند؛ آرمانی که یک رزمنده عرب مسلمان فلسطینی برای آن می جنگد و برای آن به مبارزه می پردازد.

از طریق ترور فرماندهان عدیده ای از ملت فلسطین و از مقاومت در هر مکانی، باعث نبود و فقدان آنان شدند اما از توقف این جریان سر ریز و جوشنده و مخالف با هژمونی آمریکا و صهیونیسم بر منطقه، ناتوان ماندند.

شهید سپهبد قاسم سلیمانی، یک نمونه زنده ای را در تبدیل یک نظریه به پیاده سازی آن، تشکیل داد؛ هنگامی که امت اسلامی می گفت که فلسطین آرمان محوری و مرکزی آن است و باید همگی برای فلسطین فعالیت کنند و این موجود صهیونیستی دشمن مرکزی و محوری امت است و این موضوعات همگی شعارهایی بودند، سرلشکر قاسم سلیمانی از معدود افرادی بود که این شعارها و مفاهیم را از یک مفاهیم انشائی و نظریه ای به یک مفاهیم عملی تبدیل کرد؛ هنگامی که ایشان به طور حقیقی برای پشتیبانی از مقاومت در فلسطین تحرکاتی را انجام دادند.

بله، ایشان مقاومت را به طور روشن مورد حمایت سیاسی، نظامی، مالی و امنیتی قرار دادند و جنبش حماس به طور روشن و در هر مناسبتی عزتمندی خود را به خاطر نقشی که جمهوری اسلامی ایران در حمایت و یاری رساندن به مقاومت فلسطین و گردان های شهید عزالدین قسام، بازوی نظامی جنبش حماس، انجام می دهد، بیان کرده است.

و در این جا باید به طور خاص سپهبد قاسم سلیمانی را یاد کنیم که در نوک پیکان تقدیم این پشتیبانی و یاری رساندن به مقاومت ایستاده بود زیرا که وی به محوری بودن آرمان فلسطین ایمان داشت.

فلسطین قلب قضایا و آرمان های منطقه است. هیچ طرح یا برنامه یا ایدئولوژی نمی تواند به موفقیت برسد تا زمانیکه فلسطین را در قلب و ذات و افکار جنبش خویش قرار نداده باشد.

هنگامی که عملا تحرکی برای فلسطین نداشته باشیم؛ فلسطین معیاری برای حضور امت است پس اگر فلسطین از دست رفته باشد، امت نیز از دست رفته و حیران است و اگر مقاومت در فلسطین تحرکاتی داشته باشد و مقاومت در اطراف فلسطین نیز برای فلسطین تحرکی داشته باشد پس این نشانه ای برای برخاستن و بلند شدن این امت است و اگر فلسطین آزاد شود و دشمن از خاک آن زایل شده و از میان برداشته شود پس این بزرگترین دلیل و نشانه ای است که امت سرنوشت و تصمیم خود را در اختیار خویش گرفته است و از تمامی بندهای استعمای خود، رها شده است.

بله، به همین خاطر فلسطین نیازمند یگانگی همه تلاش ها و تبلور یگانه آن ها می باشد تا از این طریق با پروژه صهیونیسم رو به رو شویم؛ پروژه ای که از طرف قوی ترین نیروی استکباری در عصر مدرن یعنی آمریکا مورد حمایت می باشد و نیز متأسفانه این پروژه مورد حمایت برخی از نظام های پیرامون منطقه می باشد که تلاش دارند تا این رژیم را از طریق توافق های عادی سازی روابط در این جا و آنجا در منطقه وارد کرده و آن را بخشی از منطقه قرار دهند.

اما تلاش های این نظام ها هرگز به موفقیت نخواهد رسید زیرا محور مقاومت در امتداد حضور مسلمین و حضور ملت های عرب، حضور دارد زیرا آرمان فلسطین در قلب وجدان جمعی این امت قرار دارد و همچنان مقاومت جریانی حقیقی، پیشرو، بزرگ و حاضر در اختیار دارد که این جریان به تکامل بیشتری در تلاش ها برای رویارویی با این پروژه صهیونی نیازمند است؛ پروژه ای که تمامی امت و ثروت های آن و کشورهای آن را مورد هدف قرار می دهد.

به همین خاطر برای تکامل این تلاش پس همانطور که فرمانده کل گردان های شهید عزالدین قسام، محمد الضیف آن را در گذشته بیان کرد، هنگامی که در پیام تسلیت خود به دبیرکل حزب الله به مناسبت شهادت شهید عماد مغنیه گفت، باید تمامی نیروهای امت و تمامی مقاومت آن با یکدیگر متحد شوند تا آتش مقاومت در هر نبرد آینده ای بر فراز مناطق اشغالی ما سرازیر شود.

این همان ذات مسئله ای است که برای آن حرکت می کنیم و قبل از آن نیز سپهبد شهید قاسم سلیمانی برای آن حرکت کرد و بهای با ارزشی را برای آن از جان خود و خون خود برای این تفکر و برای ایجاد وحدت میان نیروهای مقاومت علیه این طرح استعماری پرداخت کرد.

بار دیگر برای همیشه به شهدا افتخار می کنیم و ما در فلسطین در خط مقدم فدا کردن جان و خون برای این آرمان بوده ایم و به خاطر آنچه که ایشان برای فلسطین و مقاومت در خاک آن و برای حق ما در تداوم این مقاومت تقدیم کرد، به شهید سپهبد قاسم سلیمانی می بالیم و به آنچه که جمهوری اسلامی ایران برای فلسطین و مقاومت تقدیم می کند نیز افتخار می کنیم و برای این که شهید سلیمانی آرزوی خود را برای انتقال در جوار پرودگار خویش در حال شهادت محقق کرد، تسلیت گفته و سوگوار می باشیم و برای این موضوع که مقاومت تنها در حالت شعله ور شدن و شور و شوق خویش است و بدون شهید سلیمانی با این پروژه صهیونیستی رو به رو می شود تا زمانیکه آن را از خاک فلسطین از میان بردارد، سوگوار می باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی