English

برگزاری محفل قرآنی گرامیداشت شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در قم

محفل انس با قرآن گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و محسن فخری‌زاده در جوار امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) برگزار شد.

برگزاری محفل قرآنی گرامیداشت شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، محفل انس با قرآن گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و دانشمند هسته‌ای، محسن فخری‌زاده، روز گذشته، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدپور، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان قم ناحیه دو، رکن‌آبادی، رئیس اداره آموزش و پروش ناحیه دو، محمدیاری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش و قاریان و مداحان برتر مسابقات دانش‌آموزی استان قم در جوار آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) برگزار شد.

طی این برنامه، نفرات برتر رشته‌های مختلف مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی به اجرای برنامه پرداختند و در ادامه نیز حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدپور، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان قم ناحیه دو با اشاره به آیه ۳۵ سوره مبارک مائده «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُوا فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ»، گفت: تقوای الهی کلید و راز و رمز موفقیت فرد و جامعه است. تقوا سبب می‌شود انسان فراز و نشیب‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارد.

وی با بیان اینکه به برکت تقوای الهی است که سرداری نظیر شهید حاج قاسم سلیمانی مدارج عالی معنوی را طی می‌کند و به خلعت شهادت نائل می‌شود، افزود: تقوا مسیری برای رسیدن به شهد شهادت است.

جمشیدپور ضمن عرض تبریک میلاد حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، ادامه داد: انسان یک رابطه با خود، یک رابطه با مردم و رابطه‌ای با خدای خود دارد، از این رو، رابطه خوب با دیگران و جامعه در قرآن کریم به نام محسن شناخته می‌شود. چنانکه رابطه انسان با خداوند «تقوا» نامگذاری شده است و رابطه انسان با خود نیز «ایمان» نام دارد و رابطه انسان با دیگران «احسان» نامیده می‌شود.

برگزاری محفل قرآنی گرامیداشت شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در قموی تصریح کرد: این‌ها ویژگی انسان‌های نیکو است و همه این صفات در پرستاری نهفته است، چراکه بی‌دریغ احسان و سختی را تحمل می‌کنند تا شادی را بر لبان دیگران بنشانند، زیباترین چیزی که انسان می‌تواند هدیه کند، همین سه خصلت است.

طی این مراسم به مناسبت روز پرستار از فرزند شهید اسماعیل زارع، شهید مدافع سلامت به عنوان نماد پرستاران عزیز تجلیل به عمل آمد. همچنین در این مراسم به نفرات برتر مرحله کشوری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی از استان قم چون محمدحسین نشاط بخشایش، حائز رتبه نخست رشته اذان، مهدی اکبری حائز رتبه اول مرحله کشوری رشته قرائت ترتیل، سنگتراشان حائز رتبه اول رتبه کشوری رشته مداحی و در بخش بانوان، سامانلو کسب‌کننده رتبه نخست رشته قرائت تحقیق و فاطمه کریمی حائز رتبه چهارم حفظ کل قرآن کریم و دارالقرآن‌های برتر ناحیه دو، هدایایی اهدا شد و در پایان نیز مزار مطهر شهدای امامزاده ابراهیم(ع) گلباران شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه