English

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛

ویروس کرونای انگلیسی مسری تر است اما مرگبار تر نه

«تدروس آدهانوم»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت درخصوص ویروس کرونای انگلیسی گفت: این ویروس مسری‌تر است اما شواهدی مبنی بر مرگبارتر بودن آن وجود ندارد.

ویروس کرونای انگلیسی مسری تر است اما مرگبار تر نه

به گزارش خبرگزاری موج، مقام‌های سازمان جهانی بهداشت دوشنبه شب یک کنفرانس خبری برای توضیح درباره ویژگی‌های نسخه جهش‌یافته ویروس کرونا که برای نخستین بار در انگلیس کشف شد برگزار کردند.

«تدروس آدهانوم»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت گونه جدید این ویروس مسری‌تر است اما شواهدی مبنی بر مرگبارتر بودن آن وجود ندارد.

آدهانوم گفت که جلوگیری از انتقال گونه جدید اهمیت حیاتی دارد زیرا هر چه ویروس جدید بیشتر منتشر شود فرصت بیشتری برای جهش دارد.

«ماریا ون کرکوف»، از مقام‌های دیگر سازمان جهانی بهداشت گفت محققان انگلیس در حال بررسی سرعت انتقال گونه جدید ویروس هستند. آنها گفته‌اند که این ویروس با سرعت بیشتری منتقل می‌شود.

کرکوف گفت از جمله دیگر موضوعاتی که محققان در حال بررسی آن هستند این است که آیا این ویروس به ایجاد علائم شدیدتر بیماری «کووید-۱۹» یا مرگ بیشتر منجر می‌شود یا خیر.

کرکوف تصریح کرد که تا به حال شواهدی در تأیید این گزاره‌ها یافت نشده است.

با آنکه ویروس کرونا از لحاظ مسری بودن به ویروس‌های اوریون یا سرخک نمی‌رسد اما فرد مبتلا به گونه انگلیسی می‌تواند به طور متوسط ۱.۵ نفر را آلوده کند. این رقم برای گونه اولیه ویروس ۱.۱ بود و یان به معنی آن است که سرعت انتشار کرونای انگلیسی بیشتر است.

مقام‌های دولت انگلیس به سازمان جهانی بهداشت گفته‌اند که کرونای انگلیسی از اوایل سپتامبر شروع به انتشار کرده است.

وزیر بهداشت انگلیس دوشنبه هفته گذشته از یافت شدن نوع جدید ویروس کرونا در این کشور خبر داد.«مت هانکوک» گفت که دستکم ۶۰ مقام محلی مختلف در انگلیس، عفونت‌هایی را که بر اساس گونه جدید کرونا ایجاد شده ثبت کرده‌اند.

کشورهای نخستین ایتالیا، هلند، دانمارک و بلژیک هم از کشف مواردی از ابتلا به این نسخه جهش‌یافته از ویروس کرونا خبر داده بودند.

شماری از کشورها از روز یکشنبه پروازهای خود به انگلیس را تعلیق کرده‌اند. ایتالیا، آلمان، کویت، هلند، بلژیک، اسپانیا و ایران برخی از کشورهایی هستند که اعلام کرده‌اند پروازها از مبدأ و به مقصد انگلیس را به حالت تعلیق درآورده‌اند. رژیم صهیونیستی هم اعلام کرده که پروازها به انگلیس را معلق می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی