English

افزایش محدودیت‌های کرونایی در پایتخت انگلیس

وزیر حمل و نقل انگلیس اعلام کرد: با توجه به افزایش محدودیت‌های کرونایی در لندن عده ای از مردم جهت خروج از شهر اقدام کردند.

افزایش محدودیت‌های کرونایی در پایتخت انگلیس

به گزارش خبرگزاری موج، با اعلام سطح چهار هشدار در پایتخت درخصوص شیوع ویروس کرونا ، نیروهای پلیس برای جلوگیری از هجوم مردم به ایستگاه‌های قطار جهت ترک لندن به کار گرفته شدند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «گرند شاپس» وزیر حمل و نقل انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد با توجه به افزایش محدویت‌ های کرونایی ، نیروهای پلیس بیشتری به کار گرفته شده‌اند تا مانع از هجوم شهروندان برای ترک لندن شوند.

این عضو پارلمان انگلیس در واکنش به اقدام گسترده شهروندان برای فرار از لندن از آن‌ها خواست در خانه بمانند و از سفر اجتناب کنند.

شنبه شب تمامی بلیت‌های قطار در لندن به فروش رفت و مردم با ازدحام در ایستگاه‌ها، بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی، به سمت قطارها هجوم بردند. تصاویر منتشر شده از ایستگاه «سنت پانکراس» نشان می‌دهد موج عظیمی از مسافران در حال سرازیر شدن به سمت سکوی سوار شدن به قطاری به مقصد شمال انگلیس هستند.

شاپس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «متأسفانه سویه جدید کووید-۱۹ به میزان ۷۰ درصد قابلیت انتقال بالاتری دارد. پیروی از دستورالعمل‌های جهت برای محافظت از دیگر شهروندان و کادر درمانی امری حیاتی است».

وی تأکید کرد: «اگر در [منطقه] سطح چهار هستید نباید سفر کنید یا شب را بیرون از خانه بگذرانید. در خانه بمانید! افسران بیشتری را برای محافظت از مردم به کار گماشته‌ایم».

«مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس نیز امروز در مصاحبه‌ای، هجوم شهروندان برای خروج از لندن را حرکتی «کاملاً غیرمسئولانه» توصیف کرد و گفت: «مهم این است که هر فرد مسئولیتی دارد و بهترین کادوی کریسمس این است که در خانه بمانید و ویروس را منتقل نکنید».

هنگامی که از وی درباره وظیفه پلیس درباره ممانعت از خروج مردم پرسیده شد، پاسخ داد: «البته، این مسئولیت پلیس است که قانون را اجرا کند و قانون از ساعات اولیه امروز صبح لازم‌الاجرا است».

هنکاک در جلسه پارلمان بضمن هشدار درباره شیوع نوع جدید ویروس کرونا گفت که طی روزهای گذشته در سراسر لندن، «کنت» و مناطقی از «اسکس» و «هرتفوردشایر» افزایش شدید ابتلا به کرونا مشاهده شده، با این حال هیچ شواهدی وجود ندارد که این ویروس بیماری شدیدتری ایجاد می‌کند یا واکسن بر آن تاثیر نداشته باشد.

«بوریس جانسون» روز شنبه اعلام کرد مناطق شرق و جنوب شرق انگلیس از جمله لندن از ساعات اولیه امروز وارد سطح چهار هشدار می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه