English

پلیس آمریکا جان یک جوان سیاه‌پوست دیگر را گرفت

پلیس آمریکا جوان سیاه‌پوست ۲۳ ساله را با شلیک گلوله به قتل رساند.

پلیس آمریکا جان یک جوان سیاه‌پوست دیگر را گرفت

به گزارش خبرگزاری موج، معاون کلانتر منطقه کلموبوس ایالت اوهایو، روز جمعه «کیسی گودسن» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی را با این ادعا که او سلاح گرم در دست داشته، با شلیک گلوله از قتل رسانده است.

خانواده این جوان سیاه‌پوست ۲۳ ساله ادعای پلیس آمریکا را رد کرده و می‌گویند او هنگامی که از دندان‌پزشکی بازگشته بود، در حالی که مقابل درب منزل ایستاده و ساندویچی در دست داشت از ناحیه کمر مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

دفتر دادستانی اوهایو روز سه‌شنبه اعلام کرد با همکاری اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) و شعبه حقوق مدنی وزارت دادگستری، این پرونده را مورد بررسی خواهند داد.

این در حالی است که مأموران پلیس این ناحیه از دوربین‌های نصب شده بر روی لباس و داشبورد خودروی پلیس برخوردار نیستند و در نتیجه شواهد کافی درخصوص این قتل وجود ندارد.

در تماس ضبط شده از سوی مادربزرگ گودسن با اداره پلیس صدای او شنیده می‌شود که می‌گوید: «نوه‌ام همین حالا در حالی داشت وارد خانه می‌شود از پشت سر تیر خورد. نمی‌دانم وضعیتش چطور است».

«شان والتون» وکیل خانواده گودسن در مصاحبه‌ با شبکه «سی‌اِن‌اِن» با اشاره به عدم سوءسابقه این قربانی خشونت پلیس گفت: «گودسن پیش از آنکه مورد اصابت گلوله قرار گیرد و به داخل آشپزخانه بیافتد در حال باز کردن درب منزل با کلید بود. برادر ۵ ساله و مادربزرگ ۷۲ ساله‌اش او را دیدند که روی زمین افتاده و یک ساندویچ در دست دارد».

گفته می‌شود حامیان حقوق سیاه‌پوستان و اعضای جنبش «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» قصد دارند در شهر محل وقوع این قتل دست به تجمع اعتراضی بزنند.

بعد از قتل یک جوان سیاهپوست به نام «جورج فلوید»، به دست یک مأمور پلیس در شهر مینیاپولیس اعتراضات سراسری در آمریکا علیه خشونت پلیس و ضدنژادپرستی در تابستان امسال بالا گرفت. مردم دیگر کشور‌ها نیز به تبع این اعتراضات، تظاهرات و راهپیمایی‌هایی را برپا کردند.

این در حالی بود که گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده از این اعتراضات در شهر‌های مختلف آمریکا از جمله پورتلند، سیاتل و شیکاگو، خشونت‌هایی را نشان می‌داد که پلیس این شهر‌ها علیه معترضان روا می‌داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه