English

هشدار نماینده ویژه سازمان جهانی بهداشت درخصوص موج سوم کرونا در اروپا

دیوید نابارو نماینده ویژه سازمان جهانی بهداشت درخصوص موج سوم کرونا در اروپا هشدار داده و اعلام کرد: کشورهای اروپایی از مدیریت کشورهای آسیایی در زمینه مقابله با ویروس کرونا بیاموزند.

هشدار نماینده ویژه سازمان جهانی بهداشت درخصوص موج سوم کرونا در اروپا

به گزارش خبرگزاری موج، «دیوید نابارو» نماینده ویژه سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا در یک مصاحبه درباره پیامد واکنش و پاسخ ناکافی کشورهای اروپایی به همه گیری ویروس کرونا هشدار داد و از عملکرد کشورهای آسیایی تمجید کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، یک نماینده ویژه سازمان جهانی بهداشت مستقر در ژنو سوئیس مقر این نهاد بین‌المللی از احتمال آغاز موج سوم کرونا در سال آینده میلادی در این قاره خبر داد.

«دیوید نابارو» نماینده ویژه سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا در مصاحبه با رسانه‌های سوئیسی به شدت از عملکرد کشورهای اروپایی در زمینه مقابله با این ویروس انتقاد کرد.

او گفت: «واکنش (به کرونا) در اروپا، ناکافی بود و برای ایجاد زیرساخت ضروری در ماه‌های تابستان بعد از آغاز موج اول به منظور تحت کنترل در آوردن آن، ناکامی صورت گرفت و حالا موج دوم است. اگر زیرساخت ضروری همین الان ایجاد نشود، اوایل سال آینده (۲۰۲۱) موج سوم را خواهیم داشت».

نابارو از کشورهای اروپایی خواست به عملکرد و مدیریت کشورهای آسیایی در زمینه مقابله با ویروس کرونا نگاه کنند و از آنها بیاموزند.

نماینده ویژه سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با کرونا گفت: «باید به سرعت، محکم و قاطعانه به این ویروس واکنش نشان داد. به ویژه در شروع و زمانی که هنوز یوروس با سرعت کم در مناطق مختلف شیوع می یابد. اگر واکنش نیم‌بند نشان دهید، مشکل به سرعت بزرگ‌تر خواهد شد».

به گفته او، تعداد بسیار اندکی از تصمیم گیران سیاسی در کشورها سرعت بالای شیوع ویروس کرونا را درک می‌کند. نابارو افزود: «سرعت بالا بدین معناست که تعداد موارد طی یک هفته می‌تواند ۸ برابر ، دو هفته ۴۰ برابر، سه هفته ۳۰۰ برابر و طی ۴ هفته بیش از ۱۰۰۰ برابر افزایش یابد».

این مقام سازمان جهانی بهداشت بار دیگر به تمجید از عملکرد کشورهای آسیایی در زمینه مقابله با ویروس کرونا پرداخت و گفت: البته میزان شیوع در آسیا تقریبا پایین است چرا که «مردم (کشورهای آسیایی) کاملا در این موضوع وارد شده‌اند و رفتارهایی را در پیش گرفته‌اند که کار را برای ویروس (کرونا) سخت می‌کند».

او توضیح داد: «آنها (مردم در کشورهای آسیایی)، فاصله گذاری بین هم را مراعات می‌کنند، ماسک می‌زنند، وقتی مریض می‌شوند، خودش را منزوی می‌کنند (در قرنطینه قرار می‌دهند)، دستان و سطوح مختلف را می شورند و آنها از گروه‌هایی که در معرض بیشترین خطر هستند مراقبت می کنند».

نماینده ویژه سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه در آسیا نسنجیده و زودهنگام محدودیت‌ها در زمینه مقابله با این ویروس را کاهش ندادند، خطاب به مقام‌ها و مردم کشورهای اروپایی افزود: «شما باید تا زمانی که موارد ابتلا کاهش یابد و همچنان تعدادش کم بماند، صبر کنید. واکنش اروپا ناقص بوده است».

نابارو درباره وضعیت کنونی همه گیری کرونا در سوئیس که مقر سازمان جهانی بهداشت در این کشور است، هم صحبت و از عدم حمایت برخی از ساکنان سوئیس برای مقابله با این ویروس انتقاد کرد.

او گفت: «سوئیس به ویژه در مناطق فرانسوی زبانش، دارای تعداد موارد (ابتلا) است و مقام‌ها و ساکنانش به یک استراتژی بسیار محکم تری نیاز دارند».

بنا بر آمار دفتر فدرال سلامت عمومی سوئیس، طی هفت روز منتهی به بیستم نوامبر (۳۰ آبان) ۶۱۵ مورد فوت تایید شده است. طبق آمار رسمی، تلفات ویروس کرونا در این کشور به ۳۵۷۵ نفر افزایش یافته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی