English

مایک پامپئو وارد قطر شد

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا وارد قطر شد و قرار است با هیأتی از دولت افغانستان و طالبان به‌صورت جداگانه دیدار و به گفت‌و‌گو بپردازد.

مایک پامپئو وارد قطر شد

به گزارش خبرگزاری موج، پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم»‌، امروز (شنبه)، گزارش داد که « مایک پامپئو » وزیرخارجه آمریکا وارد قطر شده است.

این گزارش در حالی است که وزارت خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد، پامپئو در دوحه با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه این کشور و پس از آن با هیأتی از دولت افغانستان و طالبان به‌صورت جداگانه دیدار و گفت‌و‌گو خواهد داشت.

در ۲۹ فوریه گذشته، آمریکا و جنبش طالبان در دوحه توافق صلحی امضا کردند که به‌موجب آن، آمریکا و تمام هم‌پیمانان این کشور تمام نیروهای خود را طی ۱۴ ماه از افغانستان خارج خواهند کرد و در مقابل،  طالبان نیز متعهد شده است که از خاک افغانستان برای تهدید امنیت آمریکا و هم‌پیمانان این کشور استفاده نکند.

پیش از سفر پامپئو به قطر، خبرگزاری رسمی امارات (وام) امروز گزارش داده بود که «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی با پامپئو در کاخ «الشاطئ» درباره مسائل مختلفی از جمله تحولات منطقه و توافق صلح با ابوظبی با تل‌آویو گفت‌و‌گو کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه