English

آخرین وضعیت رای الکترال نامزدهای انتخاباتی آمریکا/ ترامپ پیروز می شود یا بایدن؟

نتایج انتخابات تاکنون نشان می‌دهد بر خلاف نظرسنجی‌های قبل از انتخابات، نه تنها پیروزی قاطعی نصیب بایدن دموکرات نشده است که وی و طرفدارانش تاکنون نتوانسته‌اند هیچ یک از ایالتهای کلیدی تاثیرگذار در انتخابات را از آن خود کنند.

آخرین وضعیت رای الکترال نامزدهای انتخاباتی آمریکا/ ترامپ پیروز می شود یا بایدن؟

به گزارش خبرگزاری موج، با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بسته شدن مراکز رای گیری در ایالات مختلف، نتایج این ماراتن انتخاباتی که از مدتها پیش به صورت زودهنگام آغاز شده بود، آشکار می‌شود. ایندیانا و کنتاکی اولین ایالاتی بودند که ساعت ۱۸ عصر سه‌شنبه به وقت آمریکا کار رای گیری را به پایان بردند.

بر اساس اعلام مقام‌های انتخاباتی آمریکا، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از مردم آمریکا تا پیش از سوم نوامبر (روز اصلی انتخابات) به صورت پستی یا زودهنگام و در مراکز قرار داده شده، رای خود را به صندوق انداختند و روز سه‌شنبه نیز میلیون‌ها تن دیگر به پای صندوق‌های رای رفتند تا در روز اصلی انتخابات شرکت کنند.

با توجه به تفاوت ساعتی در ایالات مختلف آمریکا از شرق تا غرب و قوانین مختلف انتخاباتی در ایالات مختلف، مراکز رای‌گیری کم کم بسته شدند و به این ترتیب نتایج انتخابات کم کم مشخص می‌شود.

هر نامزد برای پیروزی در انتخابات به ۲۷۰ رای الکترال نیاز دارد.

نامزدهای انتخابات تاکنون به صورت زیر ایالت‌ها را از آن خود کرده‌اند:

ترامپ : کنتاکی (رای الکترال ۸)، اوکلاهاما (۷)، تنسی (۱۱)، وست ویرجینیا (۵)، آرکانزاس (۶)، می‌سی‌سی‌پی (۶)، آلاباما (۹)، کارولینای جنوبی (۹)، ایندیانا (۱۱)، وایومینگ (۳)، داکوتای جنوبی (۳)، داکوتای شمالی (۳)، لوئیزیانا (۸)، نبراسکا (۵)، کانزاس(۶)، میسوری (۱۰)، آیداهو (۴)، یوتا(۶)، اوهایو (۱۸)، مونتانا (۳)، آیووا (۶)، فلوریدا (۲۹)

جو بایدن : ورمونت (۳)، مریلند(۱۰)، نیوجرسی(۱۴)، ماساچوست(۱۱)، واشنگتن دی‌سی(۳)، دلاور(۳)، ویرجینیا(۱۳)، ایلینوی(۲۰)، کنتیکت(۷)، رودآیلند(۴)، نیویورک(۲۹)، نیومکزیکو(۵)، کلورادو(۹) نیوهمپشایر(۴) ایالت واشنگتن(۱۲)، اورگان(۷)، کالیفرنیا(۵۵)، هاوایی(۴)، مینه‌سوتا(۱۰)

نتایج انتخابات تاکنون نشان می‌دهد بر خلاف نظرسنجی‌های قبل از انتخابات، نه تنها پیروزی قاطعی نصیب بایدن دموکرات نشده است که وی و طرفدارانش تاکنون نتوانسته‌اند هیچ یک از ایالتهای کلیدی تاثیرگذار در انتخابات را از آن خود کنند و بعید نیست نتیجه انتخابات ۲۰۱۶ که با پیروزی ترامپ همراه شد، تکرار شود.

در انتخابات ۲۰۱۶ ترامپ ۳۰۶ رای الکترال و رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون ۲۳۲ رای را به دست آورده بود. چهار سال پیش هم نظرسنجی‌های پیش از انتخابات بر پیروزی کلینتون دلالت داشتند اما این ترامپ بود که با وجود رای مردمی کمتر، رای الکترال بیشتری را از آن خود کرد و در انتخابات پیروز شد.

در زیر تقسیم جغرافیایی ایالتهای دموکرات (آبی) و جمهوری‌خواه (قرمز) پس از انتخابات سال ۲۰۱۶ نمایش داده شده است:

در همین حال بایدن لحظاتی پیش در ایالت دلاور در جمع حامیانش حاضر شد و عنوان داشت هنوز به نتایج انتخابات و پیروزی در آن خوشبین است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه