English

سرگئی لاوروف:

تنها راه حل بحران قره‌باغ روش دیپلماتیک است

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد تنها راه حل بحران قره‌باغ روش دیپلماتیک است و بر کسی پوشیده نیست که ما از امکان و قابل قبول بودن راه‌حل نظامی برای این مشکل حمایت نمی‌کنیم.

تنها راه حل بحران قره‌باغ روش دیپلماتیک است

به گزارش خبرگزاری موج، « سرگئی لاوروف » وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «آتن- مقدونیه» گفت روسیه معتقد است تنها راه‌حل دیپلماتیک برای بحران قره‌باغ ممکن است و از همه بازیگران خارجی خواست از تبلیغ سناریوی نظامی خودداری کنند.

وزیر خارجه روسیه گفت: بر کسی پوشیده نیست که ما از امکان و قابل قبول بودن راه‌حل نظامی برای این مشکل حمایت نمی‌کنیم. از آنجا که هم مردم (جمهوری) آذربایجان و هم ارمنستان را برادران و دوستان خود می‌دانیم، نمی‌توانیم چنین ذهنیاتی داشته باشیم.

وی در ادامه گفت که روسای‌جمهور روسیه، آمریکا و فرانسه—روسای مشترک سازمان امنیت و همکاری در گروه مینسک اروپا—در حمایت از راه‌حل «منحصراً سیاسی» سخن گفته‌اند.

دیپلمات ارشد روس در پایان گفت: از همه بازیگران خارجی می‌خواهیم برای جلوگیری از ترویج سناریوی نظامی و در جهت تعدیل احساسات دو طرف و فعال کردن تلاش برای ایجاد شرایط از سرگیری روند صلح، از هیچ کاری دریغ نکنند.

این در حالی است که وزارتخانه‌های دفاع جمهوری آذربایجان و ارمنستان تنها دقایقی بعد از اجرای آتش‌بس سوم، یکدیگر را به نقض آن متهم کردند.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مشترک با روسیه و فرانسه، از توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای آتش‌بس انسانی از ساعت ۸ صبح امروز دوشنبه خبر داده بود.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان آخرین بار روز دهم اکتبر (۱۹ مهر) و پس از نشست سه‌جانبه در مسکو به توافق آتش‌بس انسانی دست یافتند. اما درست ۱۵ دقیقه بعد از آغاز اجرای این توافق، آژیرهای خطر در منطقه قره‌باغ به صدا درآمد و درگیری‌ها بار دیگر آغاز شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه