English

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی:

هدف ما پایان‌ همه‌ گیری کرونا در ۲۰۲۱ است

مارگارت هریس، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد هدف ما پایان‌ همه‌گیری کرونا در ۲۰۲۱ است.

هدف ما پایان‌ همه‌ گیری کرونا در ۲۰۲۱ است

به گزارش خبرگزاری موج، مارگارت هریس، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) بیان کرد همان‌طور که تدروس آدهانوم ، رئیس سازمان جهانی بهداشت گفته است، خوش‌بینی برای تولید واکسن کرونا ، وجود دارد.

- هم‌اکنون  بیش از ۱۹۰ واکسن در کشورها و شرکت‌های مختلف در مراحل مختلف تولیدند؛ از این تعداد ۴۲ واکسن در مرحله بالینی و ۱۰ واکسن در آزمایش‌های فاز  ۳تولید هستند. این شانس ما را برای دست‌یافتن به یک واکسن ایمن و موثر افزایش می‌دهد.

- با این‌که انتظار می‌رود یک یا چند واکسن موثر باشد، اما هنوز نمی‌دانیم کدام یک از آن‌ها در برابر عفونت ایمن و موثر است. فقط نتایج آزمایش فاز سه می‌تواند این را بیان کند.

برخی از نمونه‌ها درصورت موفقیت تا پایان سال در دسترس خواهند بود

- برخی از نمونه‌هایی که آزمایش‌های فاز ۳ را در تابستان آغاز کرده‌اند، درصورت موفقیت تا پایان سال در دسترس خواهند بود. البته ماه‌ها طول خواهید کشید که در دسترس همگان قرار بگیرد. به همین دلیل است که ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از انتشار عفونت و شکستن زنجیره انتقال ویروس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

- سازمان بهداشت جهانی در شرایط همه‌گیری برای تسریع دسترسی بیماران، یک فهرست و روش استفاده اضطراری دارد که بر اساس آن  واکسن بیماری‌های اولویت‌دار را به کشورهای کم‌درآمد و متوسط از طریق برنامه پیش‌واکسیناسیون خود ارائه می‌کند. این کار را برای حمایت از کشورهایی با سیستم نظارتی ضعیف انجام می‌دهد.

هدف ما پایان‌ همه‌گیری کرونا در سال۲۰۲۱ است

- واکسن‌ها، به عنوان روش‌های تشخیصی و درمانی موثر برای پایان‌دادن به همه‌گیری و تسریع بهبود جهانی ضروری هستند؛ اما این ابزارهای نجات‌دهنده زندگی فقط در صورتی کارایی دارند که به طور عادلانه و همزمان در همه کشورها به آسیب‌پذیرترین افراد ارائه شود.

- معتقدم کووید۱۹ را نمی‌توان هربار در یک کشور شکست داد و تا زمانی که همه در امنیت نباشند، هیچ‌کس ایمن نیست.

- هدف ما پایان‌دادن به همه‌گیری کرونا در سال۲۰۲۱ با ارائه ۲ میلیارد دوز واکسن به جهان، ۲۴۵ میلیون دوره درمانی و ۵۰۰ میلیون آزمایش تشخیصی به کشورهاست.

مراحل توزیع واکسن

- بر اساس این سیستم در مرحله اول، مدافعان خط‌مقدم در مراکز بهداشتی و درمانی که شامل ۳ درصد از جمعیت هستند، شامل واکسینه می‌شوند. سپس تا زمان دسترسی بیشتر به واکسن ۲۰ درصد از جمعیت که گروه‌های در معرض خطرند واکسینه می‌شوند و بعد از این، گروه‌های دیگر  به‌تدریج واکسینه  خواهند شد.

- در مرحله دوم  کشورها با در نظرگرفتن میزان تهدید و آسیب‌پذیری کووید۱۹  واکسینه می‌شوند.

- علاوه بر این  حدود ۵درصد از کل دوزها برای کمک به اهداف بشردوستانه (به عنوان مثال واکسیناسیون پناهندگان) اختصاص خواهد یافت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه