English

اوبراین:

در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات اجتناب ایران از مذاکره بسیار دشوار است

مشاور امنیت ملی آمریکا اظهارات نه چندان تازه‌ای درباره مذاکره با ایران مطرح کرد و گفت در صورت پیروزی دوباره ترامپ در انتخابات، اجتناب ایران از مذاکره بسیار دشوار خواهد بود.

در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات اجتناب ایران از مذاکره بسیار دشوار است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه خبری سی ان ان، مشاور امنیت ملی آمریکا از برنامه دولت واشنگتن برای تداوم تحریم ‌های اقتصادی علیه ایران، در صورت بقای جمهوری خواهان در کاخ سفید با هدف کشاندن تهران به پای میز مذاکره گفت.

رابرت اوبراین روز جمعه در کنفرانسی ویدئویی با اندیشکده «اسپن» در واشنگتن دی سی، با تاکید بر ادعای موفقیت آمیز بودن کارزار فشار حداکثری علیه ایران، گفت در صورت بقای دونالد ترامپ در کاخ سفید تحریم‌های ایران تداوم خواهد داشت.

* ایرانیان منتظر نتیجه انتخابات آمریکا هستند

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مدعایی افزود: ایرانیان منتظر نتیجه انتخابات آمریکا هستند. آن‌ها ترجیح می‌دهند دولت جدیدی در کاخ سفید روی کار بیاید. آن‌ها می‌خواهند به روز‌هایی بازگردند که برجام برای ایران حاکم بود. اما در صورت پیروزی ترامپ ما به آن روز‌ها برنخواهیم گشت.

این مقام کاخ سفید البته اظهارات نه چندان تازه‌ای درباره مذاکره با ایران مطرح کرد و گفت در صورت پیروزی دوباره ترامپ در انتخابات، اجتناب ایران از مذاکره بسیار دشوار خواهد بود. تحریم‌های اقتصادی ایران در چهار سال آینده نیز ادامه خواهد یافت و ایران بیش از چند ماه نمی‌تواند مقاومت کند.

اوبراین در ادامه ادعای نخ نمای دولتمردان آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران را باز تکرار کرد و بر لزوم برچیده شدن برنامه مخفی هسته‌ای ایران تاکید کرد، تا تهران نتواند با موشک‌های خود دنیا را «تهدید» کند. او گفت: یک برنامه موشکی که می‌تواند اروپا و آمریکا را تهدید کند، اصلا قابل مذاکره نیست و باید کنار گذاشته شود.

دولت واشنگتن تحت چارچوب کارزار فشار حداکثری تلاش می‌کند تا ایران را به پای میز مذاکره‌ای منطبق بر خواسته‌های خود بکشاند. تلاشی که با تکیه بر تحریم تروریسم اقتصادی بر ملت ایران دنبال شده و تاکنون ره آورد قابل اعتنایی برای ترامپ در روز انتخابات فراهم نکرده است.

مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: آمریکا به دنبال بازگرداندن نیرو‌های خود از عراق است با این حال تعدادی از این نیرو‌ها همچنان در عراق باقی خواهند ماند. وی افزود واشنگتن می‌خواهد نیرو‌های خود را از افغانستان بیرون بکشد، اما به روشی که به متحدان و شرکای خود کمک کند. ما قصد داریم تا ماه آینده شمار نیرو‌های خود در افغانستان را به ۵ هزار تن کاهش دهیم و تا اوایل سال آینده میلادی این تعداد به نصف کاهش می‌یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی