English

پاسخ نماینده لبنان در سازمان ملل به فرافکنی‌ های رژیم صهیونیستی

نماینده هیئت دیپلماتیک لبنان اعلام کرد لبنان بر حق خود در مقاومت برای آزادی سرزمین خود و دفاع از حاکمیت خود تاکید می کند.

 پاسخ نماینده لبنان در سازمان ملل به فرافکنی‌ های رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از العهد، وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیئت نمایندگی دائمی لبنان در سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی در ژنو در چارچوب جلسات بحث عمومی که در چهل و پنجمین جلسه شورای حقوق بشر برگزار می‌شود، از حق خود برای پاسخ به مداخلات نماینده دشمن صهیونیستی در زمینه حمله به لبنان و حق مقاومت، استفاده کرد.

در این بیانیه آمده است که هیئت نمایندگی دائمی لبنان در جلسه روز دوشنبه تاکید کرد که لبنان حق پاسخگویی به نماینده رژیم صهیونیستی را دارد، رژیمی که مجهز به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و زرادخانه هسته‌ای برای جنایت علیه همسایگان خود است و کارنامه سیاهی در نقض حقوق بشر و ارتکاب جرایم بین‌المللی در لبنان و سایر سرزمین‌های عربی اشغال شده را دارد و جامعه بین‌المللی باید روزی مطابق وظیفه خود، جنایت‌های اسرائیل را پیگیری کند.امروز ما در سی و هشتمین سالگرد کشتار «صبرا» و «شتیلا»، یکی از فجیع‌ترین جنایت بشری در عصر حاضر هستیم.

در همین راستا «احمد سویدان» نماینده هیئت دیپلماتیک لبنان خاطرنشان کرد که لبنان بر حق خود در مقاومت برای آزادی سرزمین خود و دفاع از حاکمیت خود با همه نهادهای قانونی خود که بیانگر اراده ملت لبنان هستند، تاکید می‌کند و حزب الله لبنان یکی از جنبش‌های مقاومت، بخش جدایی ناپذیر از آن است.

احمد سویدان اظهار داشت که لبنان به پایبندی قطعنامه 1701 تاکید دارد و هر آنچه لازم باشد برای تسهیل ماموریت نیروهای «یونیفل» به کار می‌گیرد و به جامعه بین‌المللی یادآور می‌شویم که رژیم اشغالگر به قطعنامه مذکور پایبند نیست و به تجاوزات خود علیه حاکمیت لبنان ادامه می‌دهد و هواپیماهای جنگی صهیونیستی حریم هوایی ما را نقض و از آن برای تجاوز به سوریه و ملت آن سوء استفاده می‌کند.

نماینده هیئت دیپلماتیک لبنان تاکید کرد رژیم اشغالگر اسرائیل در حادثه انفجار بندر بیروت، خود را در جایگاه قوه قضائیه لبنان قرار داده ، حادثه‌ای که هنوز تحقیقات درباره علت آن مشخص نیست که البته نمی‌توان از فرضیه توطئه‌ای طراحی شده از خارج، چشم‌پوشی کرد که در این صورت رژیم اسرائیل از جمله متهمان این حادثه است.

سویدان گفت که لبنان به منافع خود پایبند است و به نصیحت دشمنانش نیازی ندارد و در برابر شر نصیحت‌های دشمن، خدا برای ما کافی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی