English

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در جهان/ آمریکا همچنان در صدر جدول

براساس آمارهای جهانی اعلام شده شمار مبتلایان به کرونا در جهان تاکنون به ۲۵ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۶۳۴ نفر رسیده است.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در جهان/ آمریکا همچنان در صدر جدول

به گزارش خبرگزاری موج، شمار مبتلایان به کرونا در جهان تاکنون به ۲۵ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۶۳۴ نفر رسیده و مرگ ۸۵۴ هزار و ۷۷۲ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است همچنین روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. بنا بر تازه‌ترین آمارها ۱۷ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۸۸ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

در میان شش میلیون و ۸۴۰ هزار و ۸۷۴ مورد ابتلای فعال کرونا در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۷۷۹ هزار و ۷۲۹ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۱ هزار و ۱۴۵ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۸ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۷۶۰ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۷ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۸۸ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۸۵۴ هزار و ۷۷۲ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از ۶.۲ میلیون مبتلا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، کشورهایی هستند که بالای سه میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین براساس داده‌های رسمیِ کشورها پس از ایالات متحده آمریکا سه کشور برزیل، هند و مکزیک با گذشتن از مرز ۵۰ هزار جانباخته به ترتیب بالاترین آمار جهانیِ قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (سه شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا شش میلیون و ۲۱۱ هزار و ۷۹۶ مبتلا، ۱۸۷ هزار و ۷۳۶ قربانی

 ۲. برزیل سه میلیون و ۹۱۰ هزار و ۹۰۱ مبتلا، ۱۲۱ هزار و ۵۱۵ قربانی

۳. هند سه میلیون و ۶۹۱ هزار و ۱۶۶ مبتلا، ۶۵ هزار و ۴۳۵ قربانی

 ۴. روسیه ۹۹۵ هزار و ۳۱۹ مبتلا،  ۱۷ هزار و ۱۷۶  قربانی

 ۵. پرو ۶۵۲ هزار و ۳۷ مبتلا، ۲۸ هزار و ۹۴۴ قربانی

 ۶. آفریقای جنوبی ۶۲۷ هزار و ۴۱ مبتلا، ۱۴ هزار و ۱۴۹ قربانی

 ۷. کلمبیا ۶۱۵ هزار و ۱۶۸ مبتلا، ۱۹ هزار و ۶۶۳ قربانی

۸. مکزیک ۵۹۹ هزار و ۵۶۰ مبتلا، ۶۴ هزار و ۴۱۴ قربانی

۹. اسپانیا ۴۶۲ هزار و ۸۵۸ مبتلا، ۲۹ هزار و ۹۴ قربانی

۱۰. آرژانتین ۴۱۷ هزار و ۷۳۵ مبتلا، ۸۶۶۰ قربانی

پس از آن کشورهای شیلی با ۴۱۱ هزار و ۷۲۶ مبتلا، ایران با ۳۷۵ هزار و ۲۱۲ مبتلا، انگلیس با ۳۳۵ هزار و ۸۷۳ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۱۵ هزار و ۷۷۲ مبتلا، بنگلادش با ۳۱۲ هزار و ۹۹۶ مبتلا، پاکستان با ۲۹۶ هزار و ۱۴۹ مبتلا، فرانسه با ۲۸۱ هزار و ۲۵ مبتلا، ترکیه با ۲۷۰ هزار و ۱۳۳ مبتلا، ایتالیا با ۲۶۹ هزار و ۲۱۴ مبتلا، آلمان با ۲۴۴ هزار و ۷۹۲ مبتلا، عراق با ۲۳۴ هزار و ۹۳۴ مبتلا، فیلیپین با ۲۲۰ هزار و ۸۱۹ مبتلا، اندونزی با ۱۷۴ هزار و ۷۹۶ مبتلا، کانادا با ۱۲۸ هزار و ۹۴۸ مبتلا، اوکراین با ۱۲۱ هزار و ۲۱۵ مبتلا، قطر با ۱۱۸ هزار و ۷۷۸ مبتلا، بولیوی با ۱۱۶ هزار و ۵۹۸ مبتلا، سرزمین های اشغالی با ۱۱۶ هزار و ۵۹۶ مبتلا، اکوادور با ۱۱۳ هزار و ۷۶۷ مبتلا و قزاقستان با ۱۰۵ هزار و ۸۷۲ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه