English

آمار جهانی کرونا ۷ شهریور ۹۹/ ابتلای ۲۴ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۶۰۷ نفر به کرونا

آخرین آمارها حاکی از آن است که تا این لحظه ۲۴ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۶۰۷ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

آمار جهانی کرونا  ۷ شهریور ۹۹/ ابتلای ۲۴ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۶۰۷ نفر به کرونا

به گزارش خبرگزاری موج، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تاکنون به ۲۴ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۶۰۷ نفر رسیده و مرگ ۸۳۵ هزار و ۶۳۷ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. بنا بر تازه‌ترین آمارها ۱۷ میلیون و ۹۴ هزار و ۶۳۴ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

در میان شش میلیون و ۶۹۸ هزار و ۳۳۶ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۶۳۶ هزار و ۹۲۹ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۱ هزار و ۴۰۷ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۷ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۲۷۱ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۷ میلیون و ۹۴ هزار و ۶۳۴ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۸۳۵ هزار و ۶۳۷ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از ۶ میلیون مبتلا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، کشورهایی هستند که بالای سه میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا شش میلیون و ۴۶ هزار و ۶۳۴ مبتلا، ۱۸۴ هزار و ۷۹۶ قربانی

 ۲. برزیل سه میلیون و ۷۶۴ هزار و ۴۹۳ مبتلا، ۱۱۸ هزار و ۷۲۶ قربانی

۳. هند سه میلیون و ۳۸۷ هزار و ۵۰۰ مبتلا، ۶۱ هزار و ۶۹۴ قربانی

 ۴. روسیه ۹۷۵ هزار و ۵۷۶ مبتلا،  ۱۶ هزار و ۸۰۴  قربانی

 ۵. پرو ۶۲۱ هزار و ۹۹۷ مبتلا، ۲۸ هزار و ۲۲۷ قربانی

 ۶. آفریقای جنوبی ۶۱۸ هزار و ۲۸۶ مبتلا، ۱۳ هزار و ۶۲۸ قربانی

 ۷. کلمبیا ۵۸۲ هزار و ۲۲ مبتلا، ۱۸ هزار و ۴۶۸ قربانی

۸. مکزیک ۵۷۹ هزار و ۹۱۴ مبتلا، ۶۲ هزار و ۵۹۴ قربانی

۹. اسپانیا ۴۵۱ هزار و ۷۹۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۹۹۶ قربانی

۱۰. شیلی ۴۰۴ هزار و ۱۰۲ مبتلا، ۱۱ هزار و ۷۲ قربانی

سپس کشورهای آرژانتین با ۳۸۰ هزار و ۲۹۲ مبتلا، ایران با ۳۶۷ هزار و ۷۹۶ مبتلا، انگلیس با ۳۳۰ هزار و ۳۶۸ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۱۱ هزار و ۸۵۵ مبتلا، بنگلادش با ۳۰۴ هزار و ۵۸۳ مبتلا، پاکستان با ۲۹۵ هزار و ۵۳ مبتلا، ترکیه با ۲۶۳ هزار و ۹۹۸ مبتلا، ایتالیا با ۲۶۳ هزار و ۹۴۹ مبتلا، فرانسه با ۲۵۹ هزار و ۶۹۸ مبتلا، آلمان با ۲۴۰ هزار و ۵۶۵ مبتلا، عراق با ۲۱۹ هزار و ۴۳۵ مبتلا، فیلیپین با ۲۰۵ هزار و ۵۸۱ مبتلا، اندونزی با ۱۶۲ هزار و ۸۸۴ مبتلا، کانادا با ۱۲۶ هزار و ۸۴۸ مبتلا، قطر با ۱۱۷ هزار و ۹۸۸، بولیوی با ۱۱۳ هزار و ۱۲۹ مبتلا، اوکراین با ۱۱۲ هزار و ۵۹ مبتلا، اکوادور با ۱۱۱ هزار و ۲۱۹ مبتلا، سرزمین های اشغالی با ۱۱۰ هزار ۴۰۳ مبتلا و قزاقستان با ۱۰۵ هزار و ۴۰۸ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی