English

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در جهان/ آمریکا همچنان در صدر جدول

براساس آمارهای جهانی اعلام شده شمار مبتلایان به کرونا در جهان تاکنون به ۲۱ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۴۴۷ نفر رسیده است.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در جهان/ آمریکا همچنان در صدر جدول

به گزارش خبرگزاری موج، روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۴ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۱۸۳ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

شمار مبتلایان به کرونا در جهان تاکنون به ۲۱ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۴۴۷ نفر رسیده و مرگ ۷۷۳ هزار و ۷۲ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.

از میان شش میلیون و ۴۸۹ هزار و ۱۹۲ مورد ابتلای فعال کرونا در جهان ، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۴۲۴ هزار و ۸۶۳ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۴ هزار و ۳۲۹ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۵ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۲۵۵ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۴ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۱۸۳ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۷۷۳ هزار و ۷۲ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از ۵.۵ میلیون مبتلا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، تنها کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا پنج میلیون و ۵۶۶ هزار و ۶۳۲ مبتلا، ۱۷۳ هزار و ۱۲۸ قربانی

 ۲. برزیل سه میلیون و ۳۴۰ هزار و ۱۹۷ مبتلا، ۱۰۷ هزار و ۸۷۹ قربانی

۳. هند دو میلیون و ۶۴۷ هزار و ۶۶۳ مبتلا، ۵۱ هزار و ۴۵ قربانی

 ۴. روسیه ۹۲۲ هزار و ۸۵۳ مبتلا،  ۱۵ هزار و ۶۸۵ قربانی

 ۵. آفریقای جنوبی ۵۸۷ هزار و ۳۴۵ مبتلا، ۱۱ هزار و ۸۳۹ قربانی

 ۶. پرو ۵۳۵ هزار و ۹۴۶ مبتلا، ۲۶ هزار و ۲۸۱ قربانی

 ۷. مکزیک ۵۲۲ هزار و ۱۶۲ مبتلا، ۵۶ هزار و ۷۵۷ قربانی

۸. کلمبیا ۴۶۸ هزار و ۳۳۲ مبتلا، ۱۵ هزار و ۹۷ قربانی

۹. شیلی ۳۸۵ هزار و ۹۴۶ مبتلا، ۱۰ هزار و ۴۵۲ قربانی

۱۰. اسپانیا ۳۵۸ هزار و ۸۴۳ مبتلا، ۲۸ هزار و ۶۱۷ قربانی

پس از آن ایران با ۳۴۳ هزار و ۲۰۳ مبتلا و ۱۹ هزار و ۶۳۹ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیرِ این بیماری قرار گرفته است.

سپس کشورهای انگلیس با ۳۱۸ هزار و ۴۸۴ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۹۸ هزار و ۵۴۲ مبتلا، آرژانتین با ۲۹۴ هزار و ۵۶۹ مبتلا، پاکستان با ۲۸۹ هزار و ۲۱۵ مبتلا، بنگلادش با ۲۷۶ هزار و ۵۴۹ مبتلا، ایتالیا با ۲۵۳ هزار و ۹۱۵ مبتلا، ترکیه با ۲۴۹ هزار و ۳۰۹ مبتلا، آلمان با ۲۲۴ هزار و ۹۹۷ مبتلا، فرانسه با ۲۱۸ هزار و ۵۳۶ مبتلا، عراق با ۱۷۶ هزار و ۹۳۱ مبتلا، فیلیپین با ۱۶۱ هزار و ۲۵۳ مبتلا، اندونزی با ۱۳۹ هزار و ۵۴۹ مبتلا، کانادا با ۱۲۲ هزار و ۸۷ مبتلا، قطر با ۱۱۵ هزار و ۸۰، قزاقستان با ۱۰۳ هزار و ۳۳ مبتلا، اکوادور با ۱۰۱ هزار و ۵۴۲ مبتلا و بولیوی با ۱۰۰ هزار و ۳۴۴ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه