English

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا اعلام شد

براساس آمارهای رسمی اعلام شده مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به پنج میلیون و ۴۰۳ هزار و ۲۱۳ نفر رسیده است.

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (دوشنبه) اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته دستکم ۴۲ هزار و ۹۳۶ مورد جدید به مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا افزوده شدند تا آمار کلی این افراد در این کشور به پنج میلیون و ۴۰۳ هزار و ۲۱۳ نفر برسد.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در بازه زمانی مذکور، دستکم ۵۷۷ مورد جدید بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا جان خود را از دست دادند و شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در ایالات متحده به ۱۷۰ هزار و ۵۲ نفر افزایش یافت.

مقایسه آمار جدید دانشگاه «جانز هاپکینز» با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در ایالات متحده تاحدودی کاهش داشته است.

با اینحال، دانشگاه «جانز هاپکینز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا را پنج میلیون و ۵۶۶ هزار و ۶۳۲ نفر و مجموع قربانیان این ویروس در آمریکا را ۱۷۳ هزار و ۱۲۸ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد، گزارش کرد که ایالت کالیفرنیا با ۶۲۳ هزار و ۸۷۳ مورد ابتلا و ۱۱ هزار و ۲۴۳ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده است. پس از آن ایالت فلوریدا با ۵۷۳ هزار و ۴۱۶ مورد ابتلا و ۹ هزار و ۴۵۲ مورد فوتی و تگزاس با ۵۵۵ هزار و ۳۹۴ مورد ابتلا و ۱۰ هزار و ۳۹۶ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم ایالات آمریکا با بیشترین آمار مبتلایان به کروناویروس قرار دارند.

ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا بود هم‌اکنون با ۴۲۵ هزار و ۵۰۸ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس قرار گرفته است اما با ۳۲ هزار و ۸۴۰ قربانی، همچنان بیشترین تعداد فوتی کووید-۱۹ در آمریکا را دارد.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم ۲۱ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۱۸۳ نفر از مردم سراسر جهان به کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان ۷۷۴ هزار و ۲۸۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۳ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۱۹۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار دارد و پس از آن برزیل با سه میلیون و ۳۴۰ هزار و ۱۹۷ مورد ابتلا و ۱۰۷ هزار و ۸۵۲ مورد فوتی و هند با دو میلیون و ۵۸۹ هزار و ۶۸۲ مورد ابتلا و ۴۹ هزار و ۹۸۰ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس قرار گرفته‌اند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه